name | autoweek.cz
Ford S-MAX 2,0 TDCi Titanium - přítel na cestách
27.12.2010 | Antonín Matějka | Nové modely
Z pohledu potenciálního zákazníka je model S-MAX vskutku velice atraktivní. Kromě moderního „kinetického“ designu karoserie totiž nabízí mimořádně flexibilní a prostorný interiér, v němž lze přepravovat až sedm osob a dostatečný počet zavazadel na kratší či delší dovolenou s rodinou nebo přáteli. V kombinaci s přeplňovaným vznětovým motorem je model S-MAX doslova předurčen pro dálkové jízdy po Evropě, což ostatně zjistíte velice brzy u čerpací stanice. S průměrnou spotřebou v mimoměstském provozu pohybující se okolo 5 l/100 km je akční rádius vozu téměř 1400 kilometrů.
Stylistické ztvárnění modelu S-MAX je opravdu moderní a velmi nadčasové, Platí to nejen pro styling karoserie, ale i pro interiér, v němž se snoubí praktičnost s funkční ergonomií. Již samotné usednutí do vozu je příjemné, ihned vás zaujme dominantní a přehledná přístrojová deska se 7” barevným dotykovým displejem (pomocí které lze ovládat audiosystém Sony s 8 reproduktory a telefon) a komfortní přední sedadla s regulací polohy v 8 směrech a nastavitelnou bederní opěrkou – řidič má navíc k dispozici paměťovou funkci pro 4 individuální pozice. Nutno ovšem dodat, že vše je za příplatek v rámci volitelných sad Bussiness DVD a De Luxe (72 500 + 19 000 Kč). Ostatně totéž platí o sadě X Plus, jejíž součástí je mimo jiné panoramatické střešní okno, bi-xenonové světlomety s ostřikovači, systém Keyfree se startovacím tlačítkem Ford Power či kožené čalounění sedadel (+ 95 000 Kč). Pro úplnost ještě dodejme, že si musíte připlatit i za samostatná, do roviny sklopná sedadla ve třetí řadě, i když tentokrát jen 26 500 korun. Variabilita sedadel ve druhé a třetí řadě rozhodně patří k přednostem modelu S-MAX. Jejich postupnou úpravou lze vytvořit ve voze až 32 variant uspořádání interiéru a neuvěřitelně velký nákladový prostor – výrobce uvádí hodnotu 2100 litrů (pakliže zavazadla vyrovnáme až do výše střechy). Samotná manipulace se sedadly třetí řady je poměrně snadná a zvládne ji i dospívající dítě. Co se týká komfortu na zadních sedadlech, nelze jej samozřejmě srovnávat se sedadly první a druhé řady. Prostor pro dolní končetiny je poněkud stísněný, rovněž čalounění sedadel je tak trochu spartánské.
K silným stránkám vozu lze zařadit i překvapivě dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost v městském provozu. S délkou téměř 5 metrů a vyšší stavbou karoserie se S-MAX příjemně řídí, přesně reaguje na pohyby volantu a bez dramatických náklonů zvládá i ostřejší průjezdy zatáčkami. Rovněž na zasněžených silnicích, kterých jsme si během našeho testu užili dost a dost, je S-MAX přesvědčivý a velmi stabilní. Řidič jistě ocení i vynikající výhled z vozu a na přání dodávaný systém BLIS pro hlídání mrtvého úhlu s optickou signalizací ve vnějších zpětných zrcátkách.
Pohonná jednotka 2,0 Duratorq TDCi pracující ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou nabízí nejen největší výkon 163 koní, ale především úctyhodný točivý moment 340 N.m v rozmezí 2000 až 3250 otáček, díky němuž má automobil dostatečný „odpich“ při předjížděcích manévrech. Vynikající výkonové charakteristiky motoru se vstřikováním common rail nejsou, jak jsem již předeslal, vykoupeny zvýšenou spotřebou paliva. Při rozumném způsobu jízdy vystačíte v kombinovaném provozu se 6 l/100 km a ani ve městě není spotřeba nikterak dramatická – pohybuje se mezi 7 až 7,5 l/100 km. Největší rychlost vozu jsme tentokrát na zledovatělých vozovkách neměřili, takže se musíte spokojit s výrobcem udávanou hodnotou 205 km/h.
Cena testovaného modelu sice přesáhla milion korun, velkou měrou se ovšem na tom podílela již zmíněná příplatková výbava. Základní cena vozu s dvoulitrových turbodieselem TDCi ve verzi Titanium činí v akci Ford Motor Company pouhých 799 990 Kč, což je v této kategorii vozidel více než zajímavá nabídka.
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1998 cm3. Největší výkon 120 kW (163 k) při 3750 1/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 až 3250 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Pětidveřové kombi SAV.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4801 mm, šířka 1884 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) , výška 1660 mm. Rozvor 2850 mm. Pohotovostní hmotnost 1690 kg, užitečná hmotnost 815 kg. Objem palivové nádrže 70 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 285 až 2,100 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 7,2/4,9/5,7 l/100 km.
Základní pořizovací cena
947 790 Kč vč. DPH
Akční cena
799 990 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz