name | autoweek.cz

Ford ve třetím čtvrtletí vykázal čistý zisk 1,7 miliardy dolarů

Ford ve třetím čtvrtletí vykázal čistý zisk 1,7 miliardy dolarů

29.10.2010 | Antonín Matějka | Tiskové zprávy

Ford Motor Company včera zveřejnila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí letošního roku. Společnost v uvedeném období dosáhla čistého zisku 1,7 mld. USD, čili 43 centů na akcii. Oproti stejnému období roku 2009 to představuje navýšení o 690 milionů USD.

Provozní zisk před zdaněním činí 2,1 miliardy USD, tedy 48 centů na akcii, což v meziročním srovnání znamená zlepšení o 1,1 miliardy USD. Ford tak vykázal provozní zisk před zdaněním již v pěti po sobě jdoucích kvartálech. Tržby společnosti dosáhly ve třetím čtvrtletí výše 29 miliard USD, tedy o 1,3 mld. méně než ve stejném období loňského roku. Bez započítání tržeb Volva v roce 2009 však tržby Fordu meziročně narostly o 1,7 miliardy USD. Ford zároveň oznámil kroky ke snížení své dluhové zátěže, mezi jinými splacení dalších dvou miliard USD z revolvingového úvěrového limitu ve třetím čtvrtletí a splacení zbývajících 3,6 mld. USD zdravotnímu a penzijnímu fondu (VEBA) ke konci října. „Byl to pro nás další silný kvartál a nadále získáváme na síle podle plánu One Ford,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Fordu. „Produkty světové třídy a agresivní restrukturalizace našeho podnikání nám umožnily dosáhnout vyšších zisků i za situace, kdy trhy ve všech klíčových regionech vykazují nízké prodejní objemy. Hlavními motory našeho rozvoje v roce 2011 bude pokračující produktová ofenzíva, postupné zotavování ekonomiky a neúnavné soustředění se na zlepšování konkurenceschopnosti ve všech oblastech naší činnosti,“ dodal Mulally.

 

 

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ UDÁLOSTI VE TŘETÍM ČTVRTLETÍ 2010


  • Oznámení záměru investovat ve spolupráci s joint venture partnery v Číně 500 milionů USD do nové motorárny v Čchung-čchingu s více než dvojnásobnou kapacitou
  • Oznámení záměru společné investice firem Ford a Mazda do joint venture závodu na výrobu pick-upů v Thajsku; výše investice 350 milionů USD
  • Oznámení plánu na uvedení osmi nových modelů na indický trh do poloviny dekády a na vývoz modelu Ford Figo z Indie do padesáti dalších zemí
  • Dokončení prodeje Volvo Car Corporation skupině Zhejiang Geely Holding Group v souladu s pokračující implementací plánu One Ford
  • Splacení 2 miliard USD čerpaných z revolvingového úvěrového limitu
  • Představení všech karosářských variant nového Fordu Focus, sportovní verze Focus ST a systému SYNC pro Evropu na autosalonu v Paříži; již začátkem roku 2011 bude zahájen prodej nového Focusu v Severní Americe, v Evropě a na některých trzích Afriky a Asie
  • Uvedení nových modelů Ford Edge a Lincoln MKX s technologiemi MyFord Touch a MyLincoln Touch na severoamerický trh
  • Zahájení prodeje modelu Fiesta v Thajsku
  • Představení inovovaného SUV Ford Explorer, které je o více než 30 procent úspornější než současný model; nový Explorer bude uveden na severoamerický trh ještě před koncem letošního roku
  • Oznámení nové řady pohonných jednotek pro model F-150 s nižší spotřebou a vyšším výkonem
  • Zahájení zcela nového C-MAXu a modernizovaného Mondea v Evropě
  • Americká modelová řada 2010 získala od Pojistného institutu pro silniční dopravu osm hodnocení „Top Safety Picks“
  • Ford má nejvíce „Top Safety Picks“ ze všech výrobců automobilů
  • Zvýšení prodejů v USA o 9 procent a tržního podílu o 1,3 procenta, mj. díky úspěchu modelů řad F, Taurus, Fiesta a Edge
  • Ford of Canada si i nadále udržel vedoucí postavení na trhu, zaznamenal nárůst tržního podílu o 2,3 procenta a připsal si obchodně nejúspěšnější září za více než třicet let
  • Zvýšení objemu prodejů v regionu Asia Pacific Africa o 28 procent, tvořené mj. 14procentním růstem v Číně díky zájmu o model Fiesta a 190procentním růstem v Indii díky úspěšnému přijetí nového modelu Ford Figo

 

Výhled do roku 2011


Ford očekává, že v následujícím roce bude stavět na svých letošních úspěších a dosáhne dalšího růstu ziskovosti i zlepšení cash-flow. Základními předpoklady pro další zlepšování výsledků bude zejména pokračující uvádění nových modelů, zvyšování produktivity a také postupné posilování světové ekonomiky. Ford navíc předpokládá, že v roce 2011 dosáhnou všechny jeho automobilové operace zisku. Významné zisky se očekávají také od divize Ford Credit, byť v důsledku vnějších ekonomických faktorů budou nejspíše nižší než v roce 2010. Celosvětový automobilový trh by měl v následujícím roce dosáhnout větší velikosti než letos.