name | autoweek.cz

Ford ztrojnásobí flotilu autonomních prototypů

Ford ztrojnásobí flotilu autonomních prototypů

07.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford bude mít nejvíc autonomních prototypů ze všech výrobců automobilů. Letos ztrojnásobí jejich počet. Vozy nově zařazené do testovací flotily budou vybaveny novým přesným snímačem Solid-State Hybrid Ultra PUCK Auto od společnosti Velodyne.
Ford na veletrhu CES 2016 v Las Vegas oznámil, že během letošního roku ztrojnásobí počet plně autonomních prototypů Fusion Hybrid, které procházejí jízdními zkouškami. Vznikne tak největší autonomní flotila v celém automobilovém průmyslu. V Arizoně, Kalifornii a Michiganu bude jezdit celkem třicítka těchto vozů.
 
Ford pracuje na vývoji autonomních vozů již více než deset let. Jedná se o jednu z klíčových součástí strategie Ford Smart Mobility. Nedávno společnost oznámila, že v letošním roce vyšle své autonomní prototypy na kalifornské silnice. Zároveň probíhá jejich testování ve zkušebních areálech Fordu i na veřejných komunikacích v Michiganu. Ford byl také prvním výrobcem automobilů, který začal zkoušet autonomní vozy v Mcity - třináctihektarové maketě skutečného města provozovanou michiganskou univerzitou.
 
Nejpokročilejší senzory, hardware i software
Autonomní prototypy Ford třetí generace budou vybaveny novým přesným snímačem Solid-State Hybrid Ultra PUCK Auto od společnosti Velodyne. Senzor typu lidar svým tvarem a velikostí skutečně připomíná hokejový puk a pyšní se dosahem 200 m. Snímače pomohou urychlit vývoj a ověřování softwaru „virtuálního řidiče“, který je rozhodovacím centrem autonomního vozu.
 
Díky své kompaktní konstrukci a nízké hmotnosti je snímač Solid-State Hybrid Ultra PUCK Auto vhodný pro zástavbu do automobilu. Jeho snímací vlastnosti umožní technikům Fordu snížit počet lidarových senzorů na voze ze čtyř na dva bez negativního dopadu na objem a kvalitu získaných dat.
 
Ford mezitím dále zdokonaluje typy snímačů, které se na automobilech objevují už dnes. Kamery, radary a ultrazvuková čidla tvoří základ poloautomatických funkcí jako adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, systém udržování v jízdním pruhu, detekce chodců atd.