name | autoweek.cz

Ford zvažuje vyslání Mustangu do Evropy

Ford zvažuje vyslání Mustangu do Evropy

18.06.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mustang se od svého uvedení na trh v roce 1964 prodává téměř výhradně v Severní Americe. Nyní se zdá, že Ford Mustang přeskočí svou severoamerickou ohradu a tryskem se vydá do Evropy.

Pokud by vodítkem  byly reakce evropských spotřebitelů, jistá možnost by tu byla. Fordy Mustang se do Evropy vždy vozily formou individuálních dovozů, byť někdy a někde i organizovaných.

Viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a servis Roelant de Waard říká, že se automobilka pokouší odhadnout reakci Evropanů. Prodej drahých luxusních aut zůstává na stejné úrovni, neboť většina kupců, kteří si je kupovali dříve si může dovolit kupovat i nové vozy.

Ford zvažuje uvedení tohoto klasického sportovního vozu v Evropě ve snaze zatraktivnit svou modelovou nabídku, ale riskoval by při tom finanční ztrátu pokud vezmeme v úvahu, že Mustang není cenově dostupný ani ekonomický z hlediska spotřeby. Přesto však může zaujmout zákazníky z vyšší třídy. Automobilka by tím získala na přitažlivosti, která by jí mohla přilákat zámožnější zákazníky a zvýšit tak výnosy

O tom, že Fordu zřejmě bude agresivně vyvážet mustangy do Evropy, Austrálie a dokonce i do Japonska se již nějaký čas mluví a velcí prodejci jsou připravováni na to, že Mustang se stane běžným modelem v jejich autosalonech. To by znamenalo, že by evropští řidiči mohli poprvé vyzkoušet úplně nové modely Mustangu bez obavy, že jim na ně prodejce odmítne poskytnout servis vozu.

Za pozornost rovněž stojí informace šéfa vývoje společnosti Ford Europe Barba Samardziche. Ten prohlásil, že se má příští Mustang vyvíjet jako součást globálního plánu Fordu „One Ford“, což znamená, že by měl splnit evropské bezpečnostní standardy pro chodce. V současné době je na trhu pátá generace tohoto modelu. Naposledy byl přepracován pro modelový rok 2005. Výrazně nová stylizace se očekává v roce 2014.

V roce 2011 se v USA prodalo celkem 70 438 vozů Mustang, což bylo o 4,4 % méně oproti předchozímu roku a značka se tržním podílem 31,6 % umístila na druhém místě v rámci segmentu. Jeho největší konkurent Chevrolet Camaro ve srovnání s rokem 2010 zvýšil prodej o 1,4 % na 88 249 vozů a v tomto speciálním segmentu zaujal vedoucí postavení s podílem 39,6 %. Chevrolet už poslední generaci Camara přepracoval aby byla ve shodě s evropskou legislativou i požadavky evropských řidičů a od letošního roku jej začal poprvé nabízet i v Evropě.