name | autoweek.cz

Gemballa přichází s povrchem s diamanty

Gemballa přichází s povrchem s diamanty

28.05.2012 | Vladimír Rybecký | Trendy

Dlouholetý tuner automobilů značky Porsche firma Gemballa posouvá snahu o dosažení maximálního lesku karoserie o další krok - diamantovým povrchem.

Tuner automobilů značky Porsche firma Gemballa oznámil zavedení úplně nového povrchu karoserie automobilu, u něhož pro vytvoření mimořádného lesku využívá diamanty v hodnotě několika milionů dolarů. Německá firma tvrdí, že nová diamantová úprava je první svého druhu, která používá skutečný drahokam místo jiných reflexních přísad jako jsou kovové pigmenty, částečky skla nebo krystaly. Metoda spočívá v rozemletí diamantů tak jemně, že se dají nanést jako lak.

Gemballa tvrdí, že nová metoda  rovněž pomůže zvýšit refrakční vlastnosti tohoto lesku. Neuvádí ale cenu a ani další podrobnosti, jako například kolik drahocenných kamenů se obětuje na litr třpytivého laku, ale to si jistě každý dokáže představit, stejně jako výši pojistky na auto s takovýmto lakem.

„Když firma Gemballa hovoří o diamantech, myslí tím skutečné drahokamy,“ vysvětluje výkonný ředitel Andreas Schwarz. „Náš komplexní proces využívá jako klíčovou přísadu opravdové diamanty a nikoli kovové pigmenty, částečky skla nebo krystaly.“

Kromě toho, že diamanty mají nejsilnější refrakční vlastnosti ze všech drahokamů, což vysvětluje jejich přitažlivý třpyt, diamanty jsou rovněž nejtvrdší přirozeně se vyskytující známou látkou. Pro jejich použití ve formě laku je třeba diamanty rozemlít na požadovanou velikost aniž ztratí svůj třpyt. Skutečnost, že diamanty odrážejí světlo v závislosti na počtu vybroušených plošek, se ukázala být předností. Čím větší počet kamenů se na dané ploše nachází, tím větší je plocha odrazu, takže tisíce vybroušených plošek, které odrážejí světlo v rámci inovačního procesu firmy Gemballa vytvářejí nesrovnatelný lesk.

Nový diamantový povrch dokonale zapadá do portfolia společnosti, která se vždy v rámci své filosofie zaměřuje na maximální a špičkové provedení. A vzhledem k tomu, že diamanty jsou formou uhlíku, vytvořenou při vysoké teplotě a tlaku, jedná se dokonalou povrchovou úpravu pro karoserie z uhlíkových vláken, které Gemballa používá u svých ultraexkluzivních automobilů.

Gemballa už před časem překvapil vozy s povrchem karoserie využívajícím jinou vlastní exkluzivní technologii nazvanou Mirage GT Gold Edition a používající pravé zlato.

Firma Gemballa v posledních měsících znovu ožila poté, co počátkem roku 2010 ohlásila bankrot. Ten způsobilo záhadné zmizení jejího zakladatele. Uwe Gemballa byl na podzim 2010 objeven v Jižní Africe zastřelen. Jeho smrt se všeobecně spojuje s činností Radovana Krejčíře, pro nějž údajně Gemballa připravoval speciální vozy do nichž byly zabudovány tajné schránky ve kterých se pašovaly velké obnosy peněz. Několikaletá spolupráce údajně skončila, když v jednom Porsche Cayenne chyběl milion eur. Umístění diamantů či zlata viditelně na povrch karoserie je proto určitě užitečnější nápad.

Riziko umístění diamantů na karoserii ukázal v roce 2004 Jaguar ve formuli 1. Tehdy ozdobil příď svých vozů pravým diamantem v ceně 250 000 dolarů. S jedním z vozů Jaguar narazil Christian Klien do svodidla a když byl monopost dopraven do boxů, diamant na přídi nebyl a nenašel se ani na místě nehody...