name | autoweek.cz

Generálním ředitelem Renaultu má být šéf Alstomu
09.12.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Podle informací francouzských médií byl generální ředitel francouzské skupiny Alstom Henri Poupart-Lafarge vyzván, aby se ujal pozice generálního ředitele společnosti Renault.
Výběr generálního ředitele společnosti Alstom Henriho Poupart-Lafarge do vedení Renaultu je překvapující. Za favority totiž byli pokládáni dva špičkoví manažeři z automobilového průmyslu - generální ředitel značky Seat Luca de Meo a šéf dodavatelského gigantu Faurecia Patrick Koller.
Až dosud se mluvilo zejména o Italu de Meovi, který zahájil svou kariéru u Renault. Poté pracoval pro Toyotu a Fiat, kde byl považován za budoucího nástupce Sergia Marchionneho a za své působení získal ocenění ManBest 2008. Jenže spory mezi nimi vedly k jeho odchodu do koncernu Volkswagen, kde si získal velkou podporu Ferdinanda Piëcha. Po vystřídání několika postů se stal generálním ředitelem Seatu, který pod jeho vedením dosahuje dlouho očekávané prodejní úspěchy.
Francouzská média informují o tom, že při výběru došlo k zásadním rozepřím. Předseda představenstva Jean-Dominique Senard údajně prosazoval de Mea, ale francouzská vláda, která vlastní 15 % akcií automobilky, zastupovaná ministrem hospodářstvím Brunem Le Mairem upřednostňovala Kollera. Koller by o místo ve vedení Renaultu mohl mít zájem, protože PSA Group, která ve Faurecii vlastní 46% podíl, se zřejmě bude muset při připravované fúzi s Fiat Chrysler Automobiles zbavit svého podílu.
V současné době Renault řídí Clotilde Delbosová, která byla pověřena funkcí dočasné generální ředitelky po náhlém odvolání Thierryho Bollorého. Tento nečekaný krok představenstvo Renaultu nikterak nevysvětlilo. Bolloré byl do Renaultu povolán v roce 2012 bývalým generálním ředitelem a předsedou představenstva Carlosem Ghosnem ze společnosti Faurecia. Generálním ředitelem Renaultu byl jmenován v lednu 2019 po Ghosnově zatčení v Japonsku. On i Delbosová, dříve finanční ředitelka Renaultu, patřili k nejbližším spolupracovníkům Ghosna. Jenže představenstvo a hlavní akcionáři se chtějí zbavit vedení Renaultu všech, kteří mají cokoliv společného s Ghosnovou érou.
Šéf skupiny Alstom Poupart-Lafarge by byl politicky ideálním kompromisem. Výsledky jeho činnosti ve skupině Alstom jsou velmi dobré. Právě proto ovšem představenstvo této státní společnosti s jeho odchodem nesouhlasí. Alstom Group je známá zejména výrobou superexpresů TGV, ale je aktivní i ve výrobě energetických a zabezpečovacích zařízení. Padesátiletý Poupart-Lafarge nemá s automobilovým průmyslem žádné zkušenosti. Absolvent Polytechniky, Národní školy pro mosty a silnice a MIT pracoval pro Světovou banku a Ministerstvo ekonomiky a financí. V roce 1998 nastoupil v Alstomu, kde měl na starosti investice a finance a v roce 2016 byl jmenován generálním ředitelem.
Renault je mnohem větší než Alstom, takže místo generálního ředitele zde má větší význam. Jenže vzhledem k dramatické situaci na automobilovém trhu s očekávanými důsledky nových emisních limitů, které se projeví v příštích dvou letech, a neustálé spory s aliančním partnerem Nissanem nečiní tento post moc atraktivním.
Až dosud se mluvilo zejména o Italu de Meovi, který zahájil svou kariéru u Renault. Poté pracoval pro Toyotu a Fiat, kde byl považován za budoucího nástupce Sergia Marchionneho a za své působení získal ocenění ManBest 2008. Jenže spory mezi nimi vedly k jeho odchodu do koncernu Volkswagen, kde si získal velkou podporu Ferdinanda Piëcha. Po vystřídání několika postů se stal generálním ředitelem Seatu, který pod jeho vedením dosahuje dlouho očekávané prodejní úspěchy.
Francouzská média informují o tom, že při výběru došlo k zásadním rozepřím. Předseda představenstva Jean-Dominique Senard údajně prosazoval de Mea, ale francouzská vláda, která vlastní 15 % akcií automobilky, zastupovaná ministrem hospodářstvím Brunem Le Mairem upřednostňovala Kollera. Koller by o místo ve vedení Renaultu mohl mít zájem, protože PSA Group, která ve Faurecii vlastní 46% podíl, se zřejmě bude muset při připravované fúzi s Fiat Chrysler Automobiles zbavit svého podílu.
V současné době Renault řídí Clotilde Delbosová, která byla pověřena funkcí dočasné generální ředitelky po náhlém odvolání Thierryho Bollorého. Tento nečekaný krok představenstvo Renaultu nikterak nevysvětlilo. Bolloré byl do Renaultu povolán v roce 2012 bývalým generálním ředitelem a předsedou představenstva Carlosem Ghosnem ze společnosti Faurecia. Generálním ředitelem Renaultu byl jmenován v lednu 2019 po Ghosnově zatčení v Japonsku. On i Delbosová, dříve finanční ředitelka Renaultu, patřili k nejbližším spolupracovníkům Ghosna. Jenže představenstvo a hlavní akcionáři se chtějí zbavit vedení Renaultu všech, kteří mají cokoliv společného s Ghosnovou érou.
Šéf skupiny Alstom Poupart-Lafarge by byl politicky ideálním kompromisem. Výsledky jeho činnosti ve skupině Alstom jsou velmi dobré. Právě proto ovšem představenstvo této státní společnosti s jeho odchodem nesouhlasí. Alstom Group je známá zejména výrobou superexpresů TGV, ale je aktivní i ve výrobě energetických a zabezpečovacích zařízení. Padesátiletý Poupart-Lafarge nemá s automobilovým průmyslem žádné zkušenosti. Absolvent Polytechniky, Národní školy pro mosty a silnice a MIT pracoval pro Světovou banku a Ministerstvo ekonomiky a financí. V roce 1998 nastoupil v Alstomu, kde měl na starosti investice a finance a v roce 2016 byl jmenován generálním ředitelem.
Renault je mnohem větší než Alstom, takže místo generálního ředitele zde má větší význam. Jenže vzhledem k dramatické situaci na automobilovém trhu s očekávanými důsledky nových emisních limitů, které se projeví v příštích dvou letech, a neustálé spory s aliančním partnerem Nissanem nečiní tento post moc atraktivním.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz