name | autoweek.cz

Globální automobilové společnosti na CIIE

Globální automobilové společnosti na CIIE

13.11.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Globální výrobci automobilů se prezentovali na letošním China International Import Expo (CIIE), které se konalo v Šanghaji. Snaží se tak proniknout na čínský trh stále víc se otevírající světu.

Jako aktivní účastníci letošního CIIE přivezli výrobci automobilů Volkswagen Group, General Motors (GM), Toyota Motor, BMW Group a Tesla Inc. své nejnovější špičkové energetické technologie a nejnovější modely nových energetických vozidel (NEV).

 

Za prvních devět měsíců letošního roku činila výroba NEV 6,31 milionu a prodej 6,28 milionu vozidel, což představuje meziroční nárůst o 33,7 % resp. o 37,5 %, přičemž jejich podíl na trhu dosáhl 29,8 %. Uvádí to statistika Čínské asociace výrobců automobilů CAAM. Mezinárodní automobiloví manažeři, kteří se zúčastnili CIIE, vyjádřili optimismus ohledně potenciálu dalšího růstu na čínském trhu NEV.

 

Na CII měly premiéru nové NEV

Na stánku Tesly byl atrakcí nový Model Y. Návštěvníkům byly předvedeny komponenty nového vozu včetně dílů karoserie, sestavy předního a zadního zavěšení, akumulátorů a 19“ kol. „Letos uplyne 10 let od vstupu Tesly na čínský trh. Tesla se nejen podílela na čínském domácím trhu, ale stala se také důležitou součástí nového čínského energetického průmyslu. Spolupracuje s místními čínskými podniky aby pomohla rozvoji čínského automobilového průmyslu a ekonomické globalizaci,“ řekl Tao Lin, viceprezident společnosti Tesla.

 

Volkswagen na výstavu přivezl řadu NEV včetně zcela nového elektrického sedanu ID.7. Podle plánu přijde ID.7 do Číny se dvěma exkluzivními modely. „Pokud si Volkswagen dokáže udržet konkurenční výhodu v Číně, jistě získá větší konkurenční výhodu i na jiných trzích,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva a generální ředitel Volkswagen Group China.

 

Durant Guild, špičková dovážená platforma GM pro automobily a životní styl, přivezla na výstavu pět produktů a ukázala plán výběru produktů pro čínský trh. „CIIE poskytla jedinečnou platformu pro přímou komunikaci s potenciálními zákazníky, jejímž prostřednictvím společnosti mohou přesně uchopit poptávku trhu,“ řekl výkonný viceprezident a prezident GM China Julian Blissett.

 

Toyota a BMW ukazují špičkovou vodíkovou technologii

„Mezinárodní automobilky, které jsou ohledně čínského trhu optimistické, přinesly také špičkové nové energetické technologie. Čína už vybudovala víc než 400 čerpacích stanic na vodík, z nichž 280 už je v provozu, což zemi staví první místo na světě. Kumulativní počet vozidel s palivovými články přesáhl 13 000, což je třetí místo na světě. Mezi nimi je nejvyšší na světě počet komerčních vozidel s palivovými články,“ řekl Jiang Lijun, viceprezident Čínské společnosti pro obnovitelné zdroje energie.

 

Na CIIE debutovalo vozidlo BMW iX5 Hydrogen Fuel Cell. Vysoce výkonný vodíkový palivový článek zajistí maximální dojezd až 504 km. „Testy BMW v několika zemích prokázaly, že vozidla s vodíkovými palivovými články by mohla fungovat dobře v různých povětrnostních a geografických podmínkách, což dále potvrzuje proveditelnost vodíkové energie jako důležité volby v budoucí oblasti elektrické mobility,“ uvedl zástupce BMW.

 

Toyota předvedla řadu scénářů aplikace technologií, jako jsou výroba, přeprava, skladování a využití vodíku. Toyota představila lehčí akumulační nádrž s větší kapacitou pro velká užitková vozidla a integrovaný modul pro výměnu vodíkové láhve, který může dosáhnout rychlejšího doplňování vodíku a delšího dojezdu.

 

Mezinárodní giganti spolupracují s čínskými společnostmi na společném vývoji

Kromě výrazné přítomnosti na CIIE se globální automobilové společnosti také spojují s čínskými průmyslovými řetězci aby usilovaly o nový společný vývoj.

 

„Produkty inteligentního kokpitu, vyvinuté CARIAD China, softwarovou společností Volkswagenu, ve spolupráci se společností ThunderSoft, se začnou sériově vyrábět a instalovat do vozidel v letech 2025 až 2026,“ řekl Chang Qing, generální ředitel CARIAD China. Chang také odhalil, že do konce roku 2023 by měl být založen společný podnik CARIAD China a Horizon Robotics a v letech 2025 až 2026 plánuje masovou výrobu produktů inteligentních asistenčních systémů pro řízení na úrovni 2+ a 2++.

 

Toyota a Pony.ai na CIIE společně spustily projekt Robotaxi, své první čistě elektrické autonomní taxi. Vyrábí se na platformě čistě elektrických vozidel Toyota bZ4X a bude vybaveno sedmou generací softwaru a hardwaru pro automatické řízení osobních automobilů na úrovni 4 vyvinutým společností Pony.ai. Jedná se o nejnovější vývoj po srpnovém oznámení společností Pony.ai, Toyota China a GAC ​​Toyota za účelem vytvoření společného podniku na podporu rozsáhlého nasazení Robotaxi. V současné době tyto tři strany zahájily společný výzkum a vývoj kolem modelu Robotaxi, posouvají kupředu design, vývoj platformy vozidel a výzkum a výrobu systémů autonomního řízení.

 

„Čínský automobilový trh se vyvíjí nebývalou rychlostí. Elektrifikace a inteligence vedou nový trend odvětví NEV. Spolupráce Toyoty s Pony.ai je důležitým opatřením pro využití potenciálu na čínském trhu,“ řekl Tatsuro Ueda, předseda Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd.