name | autoweek.cz

GM a Hyundai: rodí se nový gigant?

GM a Hyundai: rodí se nový gigant?

16.09.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnosti Hyundai Motor a General Motors plánují komplexní spolupráci v řadě oblastí včetně dodávek surovin, vývoje, výroby a alternativních pohonů - elektrických i vodíkových.

Generální ředitelka GM Mary Barraová a generální ředitel Hyundai Motor Euisun Chung podepsali memorandum o porozumění, aby okamžitém prozkoumání oblasti spolupráce a možných závazných dohod. Cílem podle společností je sdílet náklady a rychleji uvést na trh širší škálu produktů.

 

„Projekty potenciální spolupráce se zaměřují na společný vývoj a výrobu osobních a užitkových vozidel, spalovacích motorů a čistých energetických, elektrických a vodíkových technologií. Dva přední globální výrobci budou také zkoumat možnosti společného získávání zdrojů v oblastech, jako jsou suroviny pro akumulátory, ocel a další oblasti,“ uvedly společnosti. Nebyly ale uvedeny žádné informace o tom, kdy spolupráce začne, rozsah investic ani možnost kapitálové aliance. Společnosti rovněž neprozradily, na které trhy se plánují zaměřit.

 

„Toto partnerství umožní Hyundai Motor a GM prozkoumat příležitosti ke zlepšení konkurenceschopnosti na klíčových trzích a segmentech vozidel, zvýšit efektivitu nákladů a zvýšit hodnotu pro zákazníky prostřednictvím našich sdílených odborných znalostí a inovativních technologií,“ řekl Chung.

 

Spojení obou výrobců by mohlo mít obrovský rozsah - v roce 2023 GM prodalo 6,2 milionu vozů a Hyundai 4,2 milionu. Společně s Kiou měl Hyundai dokonce 7,3 milionu. Letos Hyundai se svou luxusní značkou Genesis cílí na 4,2 milionu vozů a Kia chce dosáhnout 3,2 milionu. Tím se tato dvojice přibližuje k největším světovým automobilkám Toyotě a Volkswagenu. Toyota v loňském roce prodala 11,2 milionu vozů a koncern VW 9,2 milionu.

 

GM má v Jižní Koreji výrobní závody, designové studio a vývojové centrum. Tamní podnikání, což je dědictví po spojení GM s Daewoo Motors, se v posledních letech potýká s problémy v důsledku klesajícího prodeje a rostoucích nákladů. Spolupráce s tamní jedničkou Hyundaiem by mohla pomoci.

 

Foto (Mary Barra a Euisun Chung): Hyundai