name | autoweek.cz

GM Powertrain Engineering Center Torino se rozšiřuje
17.07.2011 | Tiskové zprávy
Celkové investice od založení technického centra v Turíně v roce 2005 dosáhnou 50 milionů eur. Technické centrum se během šesti let rozrostlo trojnásobně ale nové projekty vyžadují další rozšíření. GM proto investuje dalších 20 milionů eur.
General Motors investuje během příštích čtyř let do svého Powertrain Engineering Center (Vývojové středisko pohonů) v Turíně 20 milionů eur. Tento objem navýší základní investici 30 milionů eur při založení centra v roce 2005.
Turínské centrum odpovídá za vývoj všech vznětových motorů pro osobní automobily General Motors na celém světě, včetně ovládacích systémů dieselových motorů a také pokrokových technologií pro hybridní a konvenční pohony.
Nová investice umožní centru vybudovat tři nové dynamické zkušebny motorů, jednu klimatickou zkušebnu, jednu zkušebnu pro hluk a vibrace a jednu dynamickou zkušebnu podvozků.
Pět nových zkušeben tak doplní již existujících 15 zkušeben. Ty umožňují virtuální simulaci provozu vozidel a tím výrazně snižují čas potřebný na vývoj a ladění programů budoucích motorů. Například klimatická zkušebna umožní simulovat provozní teploty od -40 °C do 70 °C a nadmořskou výšku do 3000 m n. m. Zkušebna pro hluk a vibrace se bude vyžívat během konstrukční a zkušební fáze nových motorů a pomůže minimalizovat jejich hluk a vibrace. Podvozková zkušebna bude v provozu ve druhé polovině roku 2011 a umožní emisní zkoušky vozidel.
Vzhledem k pokračující ofenzívě pohonných jednotek GM a Chevrolet, pracuje v současnosti centrum na plný výkon. Na konci roku 2011 bude 15 stávajících zkušeben plně využitých ve dvou směnách, s možností třetí směny v plně automatickém módu.
Centrum bude nakonec využívat 20 zkušeben, jednu podvozkovou zkušebnu a několik laboratoří zaměřených na vývoj a optimalizaci komponentů motorů.
Oznámení investice bylo provedeno během oficiální inaugurace exteriérových zařízení centra. \"Nová investice zvýší dokonalost a kompetentnost našeho centra. Dieselové motory budou nadále hrát důležitou roli a tato investice je vyjádřením zájmu GM a značky Chevrolet na dalším vývoji a optimalizaci této technologie,\" řekl výkonný ředitel centra Pierpaolo Antonioli, \"Naše úzká spolupráce s dodavateli a místními institucemi, jako nedaleko sídlící Politecnico University, je pro naše centrum velkou výhodou, oceňovanou v rámci GM.\"
\"Jsme velmi potěšeni, když dnes vidíme dokončení našeho areálu do podoby, kterou jsme navrhli a realizovali spolu s Politecnico,\" dodal Antonioli. \"Z našeho centra se tak stalo ještě atraktivnější místo pro práci pro mnohé inženýry, vyvíjejících nejmodernější technologie dneška a zítřka.\"
GM Engineering Center v Turíně vzniklo v roce 2005 s 80 zaměstnanci. V září 2008 se Centrum přestěhovalo do svého nového areálu Politecnico di Torino, čímž se GM stal první automobilovou společností, která se fyzicky začlenila do kampusu univerzity. To GM umožnilo soustředit se na špičkové absolventy: kolem 60 % zaměstnanců střediska tvoří absolventi z Politecnica, které je oficiálně hodnoceno jako nejlepší italská univerzita. Vzájemná spolupráce znamená posílení výzkumu a vývoje. Centrum konstruuje a vyvíjí vznětové motory, ovládací systémy a pokrokové pohonné systémy. Centrum v současnosti zaměstnává přes 460 lidí.
V technickém centru v Turíně zhruba 20 % techniků jsou ženy. GM tak, pokud jde o rovnost pohlaví, v současné době překonává mnoho svých konkurentů a ještě více italský průmysl.
Ženy, které společně s mužskými kolegy vyvíjejí novou generaci zelené technologie pohonů, jsou také docela mladé: průměrný věk je jen 34 let a několik z nich pracuje na manažerských postech. \"Je to výsledek otevřeně politiky přijímání zaměstnanců,\" řekl Pierpaolo Antonioli, výkonný ředitel centra. Antonioli věří, že zastaralé předsudky vůči ženám v automobilovém průmyslu jsou překonány - především v General Motors v Turíně a to díky mladému managementu.
Rita Forstová, která vede GM engineering operations v Evropě, byla jedním z prvních výkonných ředitelů v Turíně. Jak sama prohlašuje, je hrdá na to, jak se centrum neustále posiluje. \"Je přímo elektrizující vracet se do Turína, kde jsou mladý duch a energie přímo hmatatelné,\" říká.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz