name | autoweek.cz

Goodyear uvádí Eagle F1 Asymmetric 3

Goodyear uvádí Eagle F1 Asymmetric 3

21.03.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Goodyear uvádí do rychle rostoucího segmentu vysoce výkonných pneumatik UHP letní pneumatiku pneumatiku z úspěšné rodiny Eagle F1. Jako standardní výbavu ji využívají přední výrobci vozidel včetně nového modelu Jaguar XF.
Vysoce výkonná pneumatika Eagle F1 Asymmetric 3, kterou Goodyear poprvé představil na začátku března na ženevském autosalonu, nabízí menší opotřebení běhounu, ve srovnání s průměrem tří konkurenčních pneumatik a o 2,6 m kratší brzdnou dráhu mokré vozovce resp. o 1,3 m na suchém povrchu. Umožňuje tak řidičům udržovat si kontrolu nad vozidlem a maximálně si užívat jízdu.
 
Roste zájem o UHP pneumatiky
Trh v segmentu vysoce výkonných pneumatik (UHP - Ultra-High-Performance) vykazuje jednoznačný nárůst. Jde o pneumatiky určené pro těžší výkonnější vozy a obvykle mívají větší rozměry. Musejí umožňovat perfektní ovladatelnost ve velké rychlosti, zaručit krátkou brzdnou dráhu na suchu i na mokru a špičkovou přilnavost.
 
V období let 2012 až 2015 vzrostl prodej pneumatik UHP o 10,5 %, zatímco pneumatik HP (High Performance) jen o 2,1 % a prodej standardních pneumatik poklesl o 6,9 %.
 
Odhaduje se, že v letech 2015 až 2020 se bude každoročně zvyšovat prodej UHP pneumatik o více než 3 %, tzn. celkový objem podle kvalifikovaných odhadů vzroste o více než 9 milionů kusů. V první řadě bude tento nárůst směřovat k vozům nižší střední, střední, vyšší střední a luxusní třídy, na něž se pneumatiky s označením UHP používají čím dál tím více.
 
Eagle F1 Asymmetric 3
Pneumatika  Eagle F1 Asymmetric 3 je určena těm, kteří jsou připraveni zaplatit odpovídající cenu za špičkovou kvalitu a přitom nejsou ochotni dělat žádné kompromisy z hlediska bezpečnosti, protože požadují vždy zcela bezproblémvou jízdu.
 
Významné úsilí Goodyear vynaložil na optimalizaci nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 v zájmu dosažení mimořádné bezpečnosti a výkonnosti. Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric využívají mnoho nových technologií. Klíčovým technologickým prvkem nové pneumatiky je technologie aktivního brzdění, která při aktivaci brzd zvyšuje styčný povrch pneumatiky s vozovkou a zlepšuje záběr, což znatelně zkracuje brzdnou dráhu.
 
Přídavkem složky zvyšující přilnavost do nové směsi Goodyear docílil lepší přilnavosti při brzdění i řízení, nová adhezní pryskyřičná složka jí dodává vysokou účinnost zkracující brzdnou dráhu a přispívá k přesnému ovládání na mokrých i suchých vozovkách.  Zajímavou inovvací je použití chladicí vrstvy, která zabraňuje přenosu tepla  - zajišťuje rychlé dosažení provozní teploty dezénu a zabraňuje přenosu tepla do kola s ovlivněním tlaku v pneumatice.
 
Nová technologie vyztužení pneumatiky umožňuje přesné řízení, zvyšuje odolnost nové pneumatiky a propůjčuje jí i při odlehčené konstrukci lepší ovladatelnost, lepší chování v zatáčkách, nižší opotřebení a vyšší hospodárnost provozu.
 
Nezávislé testy
Pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 3 podrobila zkouškám nezávislá organizace DEKRA. Při testech zjistila, že ve srovnání s ostatními prémiovými pneumatikami na trhu pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 prokázala, že má o 11 500 km vyšší kilometrový proběh (čili o 31 % lepší hodnotu opotřebení běhounu) oproti průměrné hodnotě tří předních konkurenčních výrobků.
 
Výsledky nezávislépo srovnávacího testu, který na zakázku společnosti Goodyear zpracoval TÜV Süd, dále prokázaly, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 má o 2,6 m kratší brzdnou dráhu (tj. o 9 % vyšší výkonnost) na mokré vozovce ve srovnání s průměrnou hodnotou tří hlavních konkurenčních výrobků. Její brzdná vzdálenost na suché vozovce je o 1,3 m kratší (má o 4 % vyšší výkonnost). Současně Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vykazuje o 4 % lepší ovladatelnost na mokru než průměr tří hlavních konkurenčních výrobků.
 
Výsledky testu prokázaly také o 10,9 % nižší hodnotu valivého odporu ve srovnání s průměrem tří hlavních konkurenčních výrobků a druhou nejvyšší výkonnost z hlediska valivého odporu ze všech testovaných značek.