name | autoweek.cz

Google nutí prodejce k novému přístupu
27.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Strategie Googlu ve Spojených státech vede prodejce automobilů ke změně obchodní a komunikační strategie. Nový algoritmus Mobilegeddon od Googlu je totiž nutí k upřednostňování chytrých telefonů.
Pokud preference spotřebitelů dosud prodejce automobilů a autodílů nepřiměly k provozování webových stránek zvýhodňujících mobilní telefony a tablety, tak je Google k tomu dotlačí. Uvádí to analytický článek ve Wards Auto a zdůrazňuje - je nejvyšší čas se přizpůsobit.
Gigantický vyhledávač, který je klíčovým nástrojem marketingových strategií většiny prodejců, zavedl změny v algoritmech, které zajistí lepší pozici při vyhledávání těm firmám, které mají webové stránky přizpůsobené pro mobilní telefony a naopak znevýhodní ty, kteří tyto aktualizace dosud neudělali.
Nástup Mobilegeddonu způsobil rozruch na 18. konferenci Digital Dealer Conference & Exposition, na níž se každého půl roku schází stovky pracovníků prodejních firem, provozovatelů a odborníků z oboru, aby prodiskutovali nejnovější trendy v digitálním marketingu.
Objevují se různé názory na to, nakolik jsou prodejci automobilů na změny u Googlu připraveni. Nikdo však nepopírá, že nakupování automobilů prostřednictvím chytrých telefonů je na vzestupu. Představuje už téměř polovinu všech online kontaktů mezi spotřebiteli a prodejci.
„Pro některé lidi to bude tvrdé probuzení,“ uvedla ředitelka pro digitální prodej a marketing Bobbie Herronová z Garber Automotive Group v Michiganu. Dodala, že 47 % internetového obchodu u firmy Garber Automotive přichází od uživatelů mobilů. Uvedla, že obchodníci byli Googlem upozorněni, aby se připravili na úpravy pro chytré telefony tak, aby spotřebitelé byli uspokojeni, jakmile kliknou na vyhledávací odkaz Googlu pro získání většího množství informací o vozidlech nebo o prodejci.
Změny v algoritmu jsou vedeny snahou Googlu vynutit si vstřícnost vůči chytrým telefonům tak, že případně znevýhodní vyhledávací stránky těch obchodníků, kteří neupraví své webové stránky, aby byly snadno přístupné pro prohlížení a čtení jak na obrazovce stolního počítače, tak v mobilu.
„Bude na ně vyvíjen nátlak a řada z nich kvůli tomu přijde o své hodnocení,“ řekla Herronová.
Google hraje důležitou roli při nakupování automobilu online. Spotřebitelé často své vyhledávání začínají vyhledáním frází jako „ojeté vozy“ a městem, odkud pocházejí, a končí hledání prodejce ve své oblasti a kliknutím na funkci Google linku při kontaktování obchodního zástupce.
Mnoho prodejců používá čtvrtinu nebo více ze svého rozpočtu na digitální reklamu k nákupu vyhledávací inzerce na Googlu tak, aby byli umístěni na první stránce vyhledávače Google. Prodejci rovněž pracují s prodavači, aby zajistili, že obsah na webových stránkách prodejce a digitální marketing poskytují vysoké hodnocení ve volné organické části vyhledávače.
Kevin Frye, ředitel pro e-obchodování u Jeff Wyler Automotive Family v Cincinnati, řekl, že autoprůmysl za poslední rok dosáhl velkého pokroku v zlepšování své prezentace v chytrých telefonech. Uvedl, že mnoho prodejců má „vnímavé“ webové stránky, které automaticky poznají, jaké zařízení návštěvník používá, a pak upraví obsah a fotografie tak, aby co nejlépe odpovídaly obrazovce uživatele.
Ti, kteří mají webovou stránku pro stolní počítače a webovou stránku pro mobil, si mohou udržet vysoké hodnocení Googlu, pokud prodejce a prodejce na webové stránce věnují velkou pozornost tomu, aby užívání stránky bylo snadné a aktuální.
„Googlu se jedná o to, a podával relevantní výsledky na relevantní vyhledávání,“ řekl Wyler, „takže, pokud toto neplníte, nedostanete přednost.“
Sean Stapleton, viceprezident firmy tvořící webové stránky Vin Solutions, zdůraznil: " Prodejci by měli zajistit vstřícnost vůči uživatelům chytrých telefonů ne proto, že je k tomu Google nutí, ale proto, že v opačném případě riskují ztrátu zákazníků."
Gigantický vyhledávač, který je klíčovým nástrojem marketingových strategií většiny prodejců, zavedl změny v algoritmech, které zajistí lepší pozici při vyhledávání těm firmám, které mají webové stránky přizpůsobené pro mobilní telefony a naopak znevýhodní ty, kteří tyto aktualizace dosud neudělali.
Nástup Mobilegeddonu způsobil rozruch na 18. konferenci Digital Dealer Conference & Exposition, na níž se každého půl roku schází stovky pracovníků prodejních firem, provozovatelů a odborníků z oboru, aby prodiskutovali nejnovější trendy v digitálním marketingu.
Objevují se různé názory na to, nakolik jsou prodejci automobilů na změny u Googlu připraveni. Nikdo však nepopírá, že nakupování automobilů prostřednictvím chytrých telefonů je na vzestupu. Představuje už téměř polovinu všech online kontaktů mezi spotřebiteli a prodejci.
„Pro některé lidi to bude tvrdé probuzení,“ uvedla ředitelka pro digitální prodej a marketing Bobbie Herronová z Garber Automotive Group v Michiganu. Dodala, že 47 % internetového obchodu u firmy Garber Automotive přichází od uživatelů mobilů. Uvedla, že obchodníci byli Googlem upozorněni, aby se připravili na úpravy pro chytré telefony tak, aby spotřebitelé byli uspokojeni, jakmile kliknou na vyhledávací odkaz Googlu pro získání většího množství informací o vozidlech nebo o prodejci.
Změny v algoritmu jsou vedeny snahou Googlu vynutit si vstřícnost vůči chytrým telefonům tak, že případně znevýhodní vyhledávací stránky těch obchodníků, kteří neupraví své webové stránky, aby byly snadno přístupné pro prohlížení a čtení jak na obrazovce stolního počítače, tak v mobilu.
„Bude na ně vyvíjen nátlak a řada z nich kvůli tomu přijde o své hodnocení,“ řekla Herronová.
Google hraje důležitou roli při nakupování automobilu online. Spotřebitelé často své vyhledávání začínají vyhledáním frází jako „ojeté vozy“ a městem, odkud pocházejí, a končí hledání prodejce ve své oblasti a kliknutím na funkci Google linku při kontaktování obchodního zástupce.
Mnoho prodejců používá čtvrtinu nebo více ze svého rozpočtu na digitální reklamu k nákupu vyhledávací inzerce na Googlu tak, aby byli umístěni na první stránce vyhledávače Google. Prodejci rovněž pracují s prodavači, aby zajistili, že obsah na webových stránkách prodejce a digitální marketing poskytují vysoké hodnocení ve volné organické části vyhledávače.
Kevin Frye, ředitel pro e-obchodování u Jeff Wyler Automotive Family v Cincinnati, řekl, že autoprůmysl za poslední rok dosáhl velkého pokroku v zlepšování své prezentace v chytrých telefonech. Uvedl, že mnoho prodejců má „vnímavé“ webové stránky, které automaticky poznají, jaké zařízení návštěvník používá, a pak upraví obsah a fotografie tak, aby co nejlépe odpovídaly obrazovce uživatele.
Ti, kteří mají webovou stránku pro stolní počítače a webovou stránku pro mobil, si mohou udržet vysoké hodnocení Googlu, pokud prodejce a prodejce na webové stránce věnují velkou pozornost tomu, aby užívání stránky bylo snadné a aktuální.
„Googlu se jedná o to, a podával relevantní výsledky na relevantní vyhledávání,“ řekl Wyler, „takže, pokud toto neplníte, nedostanete přednost.“
Sean Stapleton, viceprezident firmy tvořící webové stránky Vin Solutions, zdůraznil: " Prodejci by měli zajistit vstřícnost vůči uživatelům chytrých telefonů ne proto, že je k tomu Google nutí, ale proto, že v opačném případě riskují ztrátu zákazníků."
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz