name | autoweek.cz

Group Night Porsche ČR předehrou pro e-Salon

Group Night Porsche ČR předehrou pro e-Salon

13.11.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Už tradičně v předvečer zahájení veletrhu čisté mobility e-Salon společnost Porsche ČR představila médiím své novinky, tentokrát přinášející i pohled do blízké budoucnosti.

Užitkové vozy Volkswagen zastupují e-Caravelle jako ideální osmi- až devítimístné vozidlo pro služby business shuttle service a Caddy e-Hybrid s celkovým výkonem systému 110 kW, možností DC nabíjení výkonem až 40 kW a dojezdem s elektrickým pohonem 118 km. Caddy e-Hybrid je k dispozici i v užitkové verzi Cargo.

 

V rámci expozice Volkswagenu se v české výstavní premiéře představuje druhá generace modelu T-Roc, která se nabízí jen s mild-hybridním pohonem s motory 1,5 TSI a 2,0 TSI. Během příštího roku tento model přijde do prodeje i s poprvé u Volkswagenu použitým full-hybridním pohonem.

 

Atrakcí expozice je speciální limitovaná edice elektromobilu ID.3 GTX Fire+Ice, vytvořená ve spolupráci s módní firmou Bogner a s výkonem pohonné jednotky 240 kW (326 k). Nemůže chybět ani nejprodávanější elektrický model značky ID.7 Tourer.

 

Pohled do blízké budoucnosti nabízejí dva koncepty. Studie ID. Every1 bude nejmenším elektricky poháněným modelem značky se základní cenou pod hranicí půl milionu korun a se zavazadlovým prostorem o objemu 305 l. Malé SUV ID.Cross Concept přijde do prodeje už za rok a nabídne zavazadlový prostor o objemu 450 l vzadu a 20 l vpředu.

 

Speciálním hostem prezentace byl šéfdesignér značky Volkswagen Andreas Mindt, který se této události zúčastní exkluzivně a podělil se s přítomnými o svůj pohled na budoucnost designu elektromobilů. Andreas Mindt odpovídá za podobu druhé generace elektromobilů značky Volkswagen.

 

„T-Roc je mimořádné důležitým modelem, vysoce orientovaným na městský provoz, který lze kdekoliv snadno zaparkovat a s výrazným life-stylovým vzhledem.

 

ID.Cross už je v sériové podobě připraven a bude představen v létě příštího roku, přičemž výroba začne krátce poté. Jeho základ je stejný jako u připravovaného hatchbacku ID.Polo a bude mít i stejný rozvor náprav, ale délku 416 cm. Řešení přídě vychází z podoby uvedené na trojici konceptů představených vloni v Číně. Očekáváme, že se jej bude prodávat mnohem víc než modelu ID.Polo. Připravujeme i jeho trochu většího bratra - SUV s mnoha společnými prvky.

 

ID.every1 představuje další krok jako dostupný elektromobil, jehož prodej bude zahájen v roce 2027. Se sériovým vozem se zde vystavený koncept shoduje asi z 80 %. Je to pro Volkswagen extrémně významný model – skutečně lidový automobil s cenou pod 20 000 eur. Jak se nám podařilo dosáhnout takovouto cenu? Zbavili jsme vůz všech dekorací. Jde o zcela čistý design bez jakýchkoliv doplňků a zdobících prvků.

 

Z analýz potenciálních zákazníků modelu ID.every1 jsme dostali velmi zajímavé poznatky. Jeho kupující by měli být buď velmi mladí nebo velmi staří, pro něž to bude buď první nebo poslední auto. Významný podíl ale budou mít i klienti B2B, kteří hledají vozidlo kategorie „pizza expres“.

 

To, co zde vidíte je ale teprve startovací bod pro budoucí rozvoj elektromobility Volkswagenu,“ řekl Andreas Mindt.

 

Foto: Vladimír Rybecký