name | autoweek.cz

Honda na autosalon v Ženevě
11.02.2011 | Aktuality
Koncept EV a platforma pro Plug-in Hybrid jsou součástí programu značky Honda nazvaného Road to Zero Emissions (Na cestě k nulovým emisím), který zahrnuje současnou technologii hybridních vozidel, technologii plug-in hybridů, která bude dostupná v blízké budoucnosti, a především na hlavní cíl - elektromobily poháněné palivovými články, jako je například FCX Clarity.
Obě vozidla jsou součástí sítě Honda Electric Mobility Network, která představuje komplexní přístup značky Honda ke snižování emisí CO2 prostřednictvím inovativních produktů a technologií pro řízení spotřeby a výroby energie.
Svým vzhledem se koncept Honda EV velmi blíží charakteru a stylu připravovaného produkčního elektromobilu, který bude na japonský a americký trh uveden v roce 2012. Zcela nová platforma pro plug-in hybridní automobil představuje novou generaci dvoumotorové hybridní technologie značky Honda, která bude představena v roce 2012.
Koncept Honda EV
Koncept Honda EV byl zkonstruován tak, aby splňoval běžné požadavky průměrného uživatele, který denně dojíždí do zaměstnání. Vozidlo využívá stejné prostorové uspořádání pro 5 cestujících jako oblíbený hatchback Fit (v Evropě známý pod názvem Jazz).
Dojezd konceptu Honda EV se bude pohybovat kolem 160 km na jedno nabití v městském cyklu US EPA LA4*. Dojezd lze maximalizovat pomocí inovativního elektrického hnacího systému se třemi režimy vycházejícího z technologie použité u sportovního hybridního kupé Honda CR-Z pro modelový rok 2011. Kromě elektrického hnacího systému se třemi režimy bude koncept Honda EV vybaven několika interaktivními systémy vedení řidiče, které mu umožní maximalizovat dojezd na každé nabití.
Vedle konceptu Honda EV bude na autosalonu vystaven také prototyp dobíjecího stojanu vyvinutý společností Honda. Nabíjecí stojan Honda ukazuje, jak by v budoucnu mohla vypadat intuitivní a snadno použitelná infrastruktura pro nabíjení elektromobilů.
Plug-in Hybrid Honda
Společnost Honda rovněž vystaví novou platformu pro plug-in hybridní automobil, která představuje novou generaci dvoumotorové hybridní technologie. Plug-in hybridní technologie integrovaná do platformy sedanu střední velikosti byla navržena tak, aby co nejvíce vyhovovala každodenním zvykům - umožňovala krátké časté jízdy v plně elektrickém režimu a současně podle potřeby umožňovala jízdy na dlouhé vzdálenosti.
Řešení společnosti Honda se dvěma motory nepřetržitě pracuje v některém z následujících tří režimů, mezi kterými může plynule přecházet: pohon pouze elektromotorem, pohon elektromotorem společně s benzínovým motorem, či přímý pohon pouze benzínovým motorem. Pro nabíjení baterií plug-in hybrid využívá rekuperační brzdění.
FCX Clarity
Model FCX Clarity, který bude vystaven vedle obou konceptů, potvrzuje svou pozici konečného řešení mobility s nulovými emisemi. První produkční elektromobil poháněný palivovými články na světě je od roku 2008 nabízen k pronájmu v USA a v Japonsku.
Přehled modelů Honda na autosalonu v Ženevě 2011
Jazz
Na ženevském autosalonu bude v evropské premiéře představena inovovaná Honda Jazz, která znamená návrat automatické převodovky CVT do nekonečně flexibilního hatchbacku třídy B.
Jazz Hybrid
Model Jazz Hybrid, jehož prodej bude na mnoha trzích zahájen v březnu 2011, a který bude v plné výbavě vystaven na autosalonu v Ženevě, je dalším příkladem pozornosti, kterou značka Honda věnuje hybridní technologii kombinující benzínové a elektrické motory.
Insight
Model Honda Insight pro modelový rok 2011 se vyznačuje inovovaným interiérem. Vůz má mimo jiné vylepšené komponenty a charakteristiku zavěšení kol, upravenou výbavu a dvě nové barvy karoserie.
CR-Z
Stánek Honda zkrášlí první hybridní kupé na světě vybavené šestistupňovou manuální převodovkou - Honda CR-Z.
CR-V
Vedle modelu Accord bude v zóně věnované bezpečnosti na ženevském autosalonu vystaven také model CR-V vybavený systémem pro automatické nouzové brzdění (systém pro zmírňování následků kolize - Collision Mitigation Brake System), který byl vyvinut společností Honda, a který získal ocenění v testech organizace Euro NCAP.
Nová Honda Accord
Inovovaný model Accord v provedeních sedan a Tourer pro rok 2011 prošly řadou změn zaměřených především na zlepšení vzhledu, snížení emisí, zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti.
Souhrn změn:
• Inovovaný vzhled interiéru
• Drobné změny povrchů v interiéru
• Snížení emisí škodlivin a spotřeby paliva u všech motorů
• Vylepšený motor 2.2 i-DTEC s emisemi 138 g CO2/km
• Zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti u všech provedení
• Poprvé u modelu Accord systém automatického přepínání dálkových světel a aktivní světlomety s osvětlením zatáček
• Model Type S s výkonem 132 kW (180 k) je nyní v celé Evropě nabízen se zvláštním provedením interiéru a exteriéru
Design exteriéru
U obou verzí - sedan i Tourer - jsou na první pohled viditelné kosmetické změny předních světlometů a nárazníků. Světlomety mají čistší a ostřejší rysy a původně oranžové ukazatele směru jsou nyní v čirém provedení. U vyšších úrovní výbavy jsou nyní použity bi-xenonové světlomety s funkcí osvětlení zatáček, která zlepšuje viditelnost při jízdě v noci. Úpravy se dotkly i mřížky chladiče - její sportovní vzhled nově zdůrazňují dvě středové příčky ze stejného chromovaného materiálu, jako je vnější rámeček. Vstupní chladicí otvor a prohlubně pro mlhové světlomety byly u všech modelů více zkoseny, takže linie přídě vozu působí agresivněji.
Na zádi sedanu jsou použita nová zadní světla. Části světel pro signalizaci zpátečky a ukazatele směru mají světle červenou barvu, která ladí s barvou mlhovky, a celá záď díky tomu působí vyváženěji. Exkluzivní vzhled provedení sedan zdůrazňuje světlá chromovaná lišta nad registrační značkou (k dispozici pro většinu výbav), která je v provedení Type S vyrobena z tmavého chromu. Novinky v exteriéru završují tři nové barvy karoserie - stříbrná Alabaster Silver, šedá Graphite Lustre a modrá Celestial Blue Pearl.
Design interiéru
Změny v exteriéru doplňuje řada drobných změn v interiéru. U většiny úrovní výbavy byly použity nové materiály čalounění sedadel a výplní dveří, které kabině dodávají novou atmosféru. Pro verzi Type S je standardně nabízeno polokožené čalounění sedadel v tmavě šedém provedení a černé čalounění stropu, které tuto výbavu odlišuje od ostatních. Dekorace imitací kovu na páce ruční brzdy, kulise řadicí páky, volantu, panelech dveří a středové konzole má nyní tmavší odstín, který lépe ladí s novými textilními materiály v interiéru. Prostor pro nohy cestujících je u většiny modelů nově modře osvětlen (pokud jsou rozsvícené světlomety), zatímco u verze Type S je osvětlení červené.
Nižší spotřeba paliva a emise
Vylepšení dieselového motoru 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW (150 k) se zaměřilo především na snížení vnitřních ztrát, což přineslo snížení spotřeby paliva a emisí. Výsledkem těchto změn je pokles emisí CO2 o 9 g/km u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou a o 11 g/km u verze s automatickou převodovkou. Kromě těchto vnitřních změn ke snížení přispěly také nové aerodynamické prvky na spodku vozidla tvořené větším předním spoilerem, krytem podlahy a krytem zadní nápravy. Konstruktéři společnosti Honda se zaměřili také na snížení ztrát způsobených třením v kolech a pneumatikách. Všechny vozy Accord jsou proto nově vybaveny ložisky kol s nižším třením a pneumatikami s nižším valivým odporem. U verzí vybavených automatickou převodovkou byly sníženy také ztráty vznikající třením v převodovce a převodové stupně byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby a emisí.
Tišší interiér
Vynikající akustika stávající generace modelu Accord byla dále vylepšena díky použití izolační pěny s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou. Změny se dotkly i zvukové izolace v podlaze, která byla u verzí s dieselovým motorem doplněna akustickými kryty částicového filtru a sběrného výfukového potrubí. Soubor opatření na snížení hluku doplňuje zvětšení tloušťky zadního skla o 0,9 mm, díky kterému se podařilo zlepšit komfort pro cestující na zadních sedadlech.
Podvozek
Japonským konstruktérům ve spolupráci s jejich německými a britskými kolegy se u verzí Accord Tourer i sedan podařilo dále vylepšit charakteristiku tlumičů s ohledem na různorodé typy vozovek, které se v Evropě nacházejí. V případě tlumičů se dvěma režimy přinesla zlepšení vyšší stabilitu při jízdě po dálnici vysokou rychlostí, ale především výrazné zlepšení kvality jízdy na špatných vozovkách.
Aktivní přední světlomety
Jednou z nejviditelnějších změn u vyšších výbav modelu Accord je doplnění aktivních světlometů, které při jízdě zajišťují lepší osvětlení zatáček. Do stávajících světlometů byla elegantně integrována dodatečná světla, která osvětlují prostor po stranách vozidla a pomáhají tak řidiči při snížené viditelnosti. Světlo na příslušné straně se rozsvítí pokaždé, když řidič zapne ukazatele směru nebo pokud otočí volantem o více než 90 stupňů. Při couvání se rozsvítí obě světla, aby měl řidič dobrý výhled na obě strany vozidla.
Systém pro automatické přepínání dálkových světel
Další novou technologií u vozu značky Honda je systém automatického přepínání dálkových světel, kterým jsou vybaveny verze s novými bi-xenonovými světlomety. Tento systém je řízen kamerou umístěnou mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a podle potřeby přepne z dálkových světel na tlumená. Řidič se díky tomu může plně soustředit na řízení a nemusí dálková světla ovládat ručně.
Nová verze modelu Accord bude na evropský trh uvedena v dubnu tohoto roku.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz