name | autoweek.cz

Honda si v USA naběhla na Facebooku

Honda si v USA naběhla na Facebooku

04.09.2009 | Vladimír Rybecký | Trendy

Honda prostřednictvím internetu představila novou verzi svého nejprodávanějšího modelu v USA. Jenže crossover Accord Crosstour, který má přijít v USA do prodeje ještě do konce roku, okamžitě vyvolal nevídaně negativní reakce.

Tak trochu hatchback, trochu kombi, svým profilem připomínající BMW X6 ale především reagující na úspěšný, v Evropě ale zcela neznámý, model Toyota Venza. Hlavními liniemi Honda Accord Crosstour vychází z konceptu sesterské značky Acura ZDX, předvedeného nedávno na autosalonu v New Yorku. Základem ale je americká verze modelu Accord, který se jako sedan řadí dlouhodobě k nejlépe prodávaným autům v USA. V tom se od studie Acura ZDX, označované jako čtyřdveřové kupé, liší, protože ta vznikla na jiné platformě.
Crosstour má zvýšenou světlost a s pohonem všech kol je podle kritérií americké Hondy \"vozem pro každé počasí\". Na rozdíl od jiných crossoverů Crosstour ale moc nevyniká velkým zavazadlovým prostorem, protože jeho tvary jsou přece jen bližší hatchbacku než kombi.
Accord Crosstour nese všechny základní stylistické znaky amerického Accordu. Jenže jeho linie vyvolaly nečekanou vlnu kritických reakcí. Do značné míry si je Honda zavinila sama špatným odhadem marketingové strategie.
Jisti si úspěchem nového modelu vsadili marketingoví stratégové americké Hondy na nové formy komunikace. Vůz představili na internetu a na Facebooku hned otevřeli stránku pro fanoušky nového vozu. Jenže ohlas mezi návštěvníky byl nečekaně nepříznivý. Na vůz se zde okamžitě objevilo obrovské množství negativních názorů. Většina jejich autorů sice zřejmě nejsou potenciálními kupci tohoto vozu, nicméně už to, že se na tyto stránky podívali, naznačuje, že o značku Honda mají zájem.
Ještě nepříznivější komentáře, mnohdy i hodně obhroublé, se krátce na to objevily i na Twitteru. Honda prostě podcenila dosah moderních komunikačních médií. Jenže ještě dříve, než se kdokoliv mohl s tímto vozem blíže seznámit, se už o něm všeobecně mluví jako o velkém průšvihu.

Honda bleskově zareagovala a na Facebookové stránce Crosstouru už během dvou dní na nejčastější výtky začala odpovídat. Jenže ne vždy šťastným způsobem. Argumentovat, že dvě dosud zveřejněné studiové fotografie nevystihují dobře proporce vozu, naopak svědčí o tom, že se chyba stala i jinde. Zvláště když tyto fotografie jsou zcela běžnými záběry. Malér s negativní reakcí dokonce americkou Hondu přinutil vzápětí zveřejnit další sérii fotografií ve snaze nejen změnit názor kritiků, ale také změnit tuto vlnu zájmu ve svůj prospěch. Uvidíme, zda se jí to podaří. Každopádně bude zajímavé sledovat i nadále tuto unikátní \"aféru na síti\" a především její důsledky na prodejnost vozu.