name | autoweek.cz
Honda vrací do Evropy kupé Prelude
27.10.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Sportovní kupé Honda Prelude se po 25 letech vrací do Evropy s hybridním pohonem a inovativní technologií Honda S+ Shift.
Do Evropy se po 25 letech vrací sportovní kupé Honda Prelude v šesté generaci kombinující vyspělý hybridní pohon e:HEV 2.0i a inovativní funkci Honda S+ Shift.
Nízká a široká silueta třídveřového kupé šesté generace s délkou 4532 mm (rozvor náprav 2604 mm) vytváří prostor pro čtyři sedadla. Za velkými zadními výklopnými dveřmi ve stylu hatchbacku je zavazadlový prostor o objemu 663 l. Pohotovostní hmotnost je 1480 kg.
Model Prelude je vybaven plně hybridní jednotkou pohonu Honda e:HEV, která těží z více než 25 let zkušeností s hybridními technologiemi. Zážehový motor i-MMD 2,0 l VTEC EVEC/105 kW (143 k) je spojen s automatickou převodovkou CVT a lehkým elektromotorem o výkonu 135 kW. Systém poskytuje největší výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 315 N.m. Řidič může volit ze čtyř jízdních režimů Comfort, GT, Sport a Individual upravujících vlastnosti hybridního hnacího ústrojí, zavěšení a odezvy řízení podle aktuálních potřeb řidiče.
Propracovaný systém víceprvkového zavěšení, adaptivní tlumiče a nejnovější generace systému AHA (Agile Handling Assist) společnosti Honda z modelu Civic Type R zaručující agilitu a pohodlí. Na pomoc řidiči je zde soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí Honda Sensing.
V interiéru je 10,2“ displej řidiče a 9“ dotykový displej informačního systému.
Honda S+ Shift
Funkce Honda S+ Shift napodobuje zvuk, odezvu a zapojení řidiče jako při rychlém automatickém řazení. Jedná se o nejnovější vývojovou verzi technologie lineárního ovládání řazení společnosti Honda. Systém spolupracuje s aktivním řízením zvuku ASC a slaďuje zvuk motoru, otáčky a rychlost jízdy za účelem dosažení přirozenějšího jízdního projevu při zrychlení. Tato technologie byla vyvinuta, aby vytvořila virtuální osmistupňovou převodovku. Ovládá se páčkami na volantu, které se běžně používají k regulaci úrovně rekuperačního brzdění když není funkce Honda S+ Shift aktivní. Řidiči to umožňuje řadit a při podřazování zažije efekt brzdění motorem, které zaručuje ještě lepší řízení škrticí klapky a odpovídající přerušení tahu motoru při synchronizaci otáček.
Foto: Honda
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz
