name | autoweek.cz

Hospodářské výsledky společnosti Škoda Auto za rok 2010
10.03.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Pozitivní vývoj značky Škoda pokračoval i během fiskálního roku 2010. Poptávka po vozech české automobilky rostla předevšim v Čine. Modely Fabia a Roomster se představily v modernizované podobě a na trh byla uvedena robustní verze Fabia Scout. Škoda Auto rovněž potvrdila své úsilí po udržitelném rozvoji mobility uvedením nové generace modelů GreenLine.
Škoda Auto celkem prodala 585 000 vozů, tedy o 6,0 % více než v roce 2009. Díky společnému podniku v Číně ale bylo ve světě celkem prodáno 763 000 vozů se značkou Škoda, což představuje nárůst o 11,5 % aut více než před rokem. Největší růst prodeje byl zaznamenán v Rusku (+38,1 %), Číně (+47.3 %) a Indii (+37.7 %). Nejvíce rostl zájem o modely Octavia a Superb, stejně jako o Yeti.
Podrobnější informace přineseme po výroční konferenci Škoda Auto, která se koná v pondělí 15. března.
Výroba 2010 2009
Octavia 357 142 294 020
Fabia 234 593 260 562
Superb 105 709 52 361
Yeti 52 632 19 590
Roomster 30 418 42 273
Celkem 780 494 668 806
Hospodářské výsledky značky Škoda 2010 2009
Dodávky (tis. Ks) 763 684 +11,5 %
Prodej 585 552 +6,0 %
Výroba 780 669 +16,7 %
Obrat (mil. eur) 8692 7100 +22,4 %
Obrat (mld. Kč) 220 005 187 858 +22,4 %
Operační zisk (mil.eur) 447 203 -
Operační zisk (mld. Kč) 11,316 5,924 -
tj. podíl z obratu 5,1 % 2,9 %
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz