name | autoweek.cz

Hyundai sází na Nošovice, ne na Opel
22.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Hyundai si klade za cíl zvýšit do roku 2013 prodej v Evropě o 40 %. Klíčovou roli v tom má hrát Česká republika. Hyundai má totiž v Evropě jasno: namísto převzetí automobilky Opel raději postaví druhou továrnu v Nošovicích.
Podle nejvyššího výkonného představitele společnosti Hyundai Motor Europe Allana Rushfortha (na fotografii z vyhlašování cen AutoBest) chce korejská značka letos svůj prodej v Evropě navýšit o 10 % z loňských 358 284 vozů na hranici 400 000 aut a v roce 2013 hodlá překročit půl milionovou hranici. Dlouhodobý cíl stanovil Rushforth jasně: \"Chceme se zařadit mezi pět nejvýznamnějších evropských výrobců.\" Dokdy chce Hyundai tohoto cíle dosáhnout ale neupřesnil.
Hyundai se letos daří. \"Zatímco evropské trhy se z krize vzpamatovávají pomaleji, než se původně očekávalo, jeho prodej roste mnohem rychleji. Navíc Hyundai nyní uvádí na trh nové velmi konkurenceschopné modely, především i40,\" říká analytik LIG Investment&Securities Park In-woo.
Tomu odpovídá i Rushforthův plán navyšování tržního podílu: \"Předpokládáme, že letos evropský trh poklesne o asi 2,7 % na 13,4 milionu vozů. To nám umožní s prodejem 400 000 aut navýšit tržní podíl nad hranici 3,0 % z loňských 2,6 %, 2,4 % v roce 2009 a 1,8 % z roku 2008. Naším střednědobým cílem je do pěti let, tedy v roce 2015, dosáhnout podílu na evropském trhu 5 %.\"
Rushforth objasnil důvody sebedůvěry jeho společnosti: \" Náš současný vzestup vychází ze dvou klíčových faktorů: organického růstu spojeného s novými produkty a vstupem do nových segmentů. Ale neméně důležitými faktory jsou i povědomost o značce, její image a její posilování. Povědomost o naší značce je v Evropě 20 %, což je takřka poloviční hodnota než u Toyoty. To je jeden z klíčových faktorů našeho dlouhodobého růstu. Jen si představte, čeho bychom dosáhli zvýšením povědomí o značce o další 3 nebo 4 %.\"
Rushforth upřesnil i směřování značky Hyundai. Podle něho se nechce měřit s výrobci zaměřenými na velký objem prodeje, jako jsou Škoda nebo Chevrolet. \"V současné době je naším cílem, s nímž se chceme vyrovnat, Opel. A samozřejmě jako pro každou asijskou značku působící v Evropě i pro nás zůstává měřítkem Toyota,\" upřesňuje.
Hyundai je v současné době třetí nejprodávanější neevropskou značkou v Evropě po Toyotě a Nissanu. Pokud ale vezmeme do úvahy celý koncern Hyundai Kia, pak jeho podíl na trhu EU činí 4,7 %, což je více než Toyota Motor (4,1 %) a dokonce i víc než Daimler (4,6 %).
Hyundai připravuje další posilování své modelové nabídky: \"Jsme uprostřed naší modelové ofenzívy zahrnující 11 nových produktů a derivátů, které přijdou na trh v období od prosince 2010 do konce příštího roku. Jsme mimořádně spokojeni s přijetím našeho středního SUV ix35. Plánovali jsme prodej 35 000 vozů a už jsme na něj obdrželi 100 000 objednávek. Zásadní premiérou letošního roku je uvedení vozů střední třídy i40. V roce 2012 chceme prodat 60 000 sedanů a kombi této řady,\" říká Rushforth.
Rushforth zdůrazňuje, že silné postavení Hyundaie vyplývá z jeho pečlivého sledování požadavků trhu. \"Z našich vloni prodaných vozů bylo 50 % vyrobeno v Evropě a jen 20 % v Koreji, zatímco zbývajících 30 % přišlo z Turecka a Indie. Kompaktní model i30 se vyrábí v Nošovicích, kde se k němu brzy přidá také ix35. Z Koreji dovážíme i40, Santa Fe, ix55, Genesis a Equus. Z Indie přichází minivůz i10 a o produkci malého i20 se dělí Indie a Turecko. Celkově tedy 60 % z vozů prodávaných v Evropě je z evropské produkce.\"
Rushforth rovněž zdůraznil velké plány, jaké má Hyundai s výrobou v Nošovicích. \"Vloni jsme dosáhli využití výrobní kapacity na 90 %. Proč bychom nezvýšili celkovou výrobu přidáním třetí směny ze 200 000 na přibližně 300 000 aut za rok spolu s přijetím 1000 nových pracovníků,\" říká.
Německý šéf Hyundaie Werner Frey k tomu dodal, že se uvažuje o dalším rozšiřování výroby v Nošovicích: \"Pokud poptávka nadále poroste, pak je možné další zvýšení výrobní kapacity ještě před rokem 2015. Máme tam dostatek prostoru a druhou továrnu lze postavit velmi rychle.
Zveřejnění plánů růstu Hyundaie vyvolalo velký zájem v Německu. Kohosi napadlo, že by Hyundai své postavení ještě více posílil převzetím Opelu. Ostatně evropské vývojové a výzkumné středisko Hyundaie sídlí na předměstí Rüsselsheimu, což je základna Opelu. Ani do ústředí Hyundai Motor Europe v Offenbachu to není daleko. Představy, že by Opel od GM odkoupil Volkswagen nebo Číňané z BAIC se ukázaly jako naivní, takže proč to nezkusit s Korejci? Zpráva o tom se objevila v německých médiích, ale mluvčí Hyundaie má jasnou odpověď: \"O Opel nemáme zájem. Chceme růst vlastními silami.\"
Hyundai Motor Europe se od roku 2012 stane evropskou automobilkou i po formální stránce. S platností od ledna totiž vstoupí v platnost členství této společnosti v Asociaci evropských automobilek ACEA. ACEA se sídlem v Bruselu je organizací sdružující 16 nejvýznamnějších evropských automobilek včetně společností BMW, Daimler, Fiat, Ford of Europe, GM Europe, PSA, Renault či Volkswagen, výrobců nákladních aut ale také Toyoty Motor Europe.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz