name | autoweek.cz

Hyundai – výsledky prodejů 2009 v ČR

Hyundai – výsledky prodejů 2009 v ČR

02.02.2010 | Antonín Matějka | Tiskové zprávy

Značka Hyundai si v roce 2009 (leden – prosinec ) vedla na českém trhu velice dobře a to i navzdory náročné ekonomické situaci. V loňském roce bylo celkem registrováno 8.682 vozů značky Hyundai a to v obou kategoriích (OA + LUV). Značka tím obsadila 4. místo mezi  dovozci a získala dosud nejvyšší podíl na trhu 4,8%.

V kategorii osobních automobilů získal Hyundai za stejné období také 4. místo mezi dovozci a rovněž doposud nejvyšší podíl na trhu 5,2% s počtem 8.416 registrovaných vozů.

Každý dvacátý prodaný automobil v ČR  v loňském roce tak byl značky Hyundai.

 

Historie prodejů značky Hyundai v ČR

Za celou dobu, kdy Hyundai v ČR prodává své vozy, bylo prodáno celkem 75.000 nových automobilů značky Hyundai.  Spolu s individuálně dovezenými vozy Hyundai je v registraci již přes 90.000 vozů této značky. Tedy každý padesátý  registrovaný automobil v ČR je značky Hyundai.

 

Prodej v roce 2009 v jednotlivých segmentech

 

V jednotlivých segmentech v roce 2009 si vedly nejlépe modely i10 a i30.  Hyundai i10 získal 3. místo v segmentu A s počtem 907 registrovaných vozů. Rovněž třetí místo získal Hyundai i30, vůz segmentu B, vyráběný v první evropské továrně Hyundai v Nošovicích. Celkem bylo zaregistrováno 3.327 vozů i30. Hyundai i30 je zároveň sedmým absolutně nejprodávanějším automobilem mezi všemi prodávanými modely a pátým mezi všemi dováženými modely.

 

Cíl pro rok 2010

V letošním roce hodlá značka Hyundai prodat na českém trhu 11.500 automobilů (OA+LUV)  a přiblížit se tím k danému cíli: Být v roce 2012 jedničkou mezi dovozci.

 

„Na počátku března uvedeme na trh zcela nový model kategorie SUV s názvem ix35, v květnu pak facelift modelu Santa Fe a před koncem roku ještě vůz segmentu B-MPV. Spolu se stávající nabídkou modelů Hyundai tak nabídneme našim zákazníkům velice širokou paletu vozů. Jsem přesvědčen, že tato nabídka nejen uspokojí mnoho nových zákazníků, ale Hyundai  tím dosáhne vytčeného cíle pro rok 2010“ komentoval generální ředitel, Hyundai Motor Czech, Zdeněk Fořt.