name | autoweek.cz

HYVIA ukázala svou první dodávku

HYVIA ukázala svou první dodávku

01.11.2021 | Vladimír Rybecký | Doprava

Společný podnik s účastí Renaultu HYVIA předvedl první prototyp dodávky s pohonem pomocí palivových článků a čerpací stanici na vodík pro rychlé natankování.
Společný podnik HYVIA, založený v červnu 2021 Renaultem a americkým výrobcem palivových článků společností Plug Power, představil skříňovou dodávku H2-Tech Master Van včetně čerpací stanice na vodík. Jde o první téměř sériový prototyp s pohonem pomocí palivové články. HYVIA chce od roku 2022 uvést na trh tři lehké užitkové vozy.
 
Kromě 33 kWh akumulátoru má Master H2-Tech palivový článek s výkonem 30 kW. Čtyři nádrže na vodík pojmou 6 kg což umožní dojezd až 500 km, z toho 100 km na akumulátory.
 
Skříňová dodávka Master H2-Tech má nákladový prostor s objemem 12 m3. Později má následovat velká dodávka Master Cab H2-Tech s nákladovým prostorem 19 m3 a dojezdem 250 km a městský minibus Master Combi H2-Tech pro až 15 osob s dojezdem kolem 300 km.
 
Čerpací stanice na vodík HYVIA umožňuje rychlé tankování do pěti minut jako u konvenčních vozidel se spalovacími motory. Vodík se generuje na místě z vody elektrolýzou nebo se dodává v cisternách. HYVIA nabízí čerpací stanici na vodík ke koupi, leasingu nebo pronájmu.
 
Renault Master Van se vyrábí v závodě Batilly, elektrickou a vodíkovou integraci realizuje PVI, dceřiná společnost Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers, trakční elektromotor se vyrábí v závodě v Cleonu ve Francii a nádrže na vodík dodá Faurecia. Montáž palivových článků i kompletace vozidel na bázi modelu Master začne v závodě Renault Flins ve Francii na konci tohoto roku.
 
HYVIA bude působit po celé Evropě, ale bude sídlit ve Francii, kde bude mít čtyři pobočky. Společnost Plug Power už dodala než 40 000 systémů palivových článků. Navrhla a postavila 110 čerpacích stanic, které dávkují více než 40 tun vodíku denně. V Evropě nainstalovala několik elektrolyzérů s technologií PEM v Německu, Francii, Nizozemsku a Portugalsku. Dodala už víc systémů palivových článků pro elektromobilitu než kdokoliv jiný na světě.