name | autoweek.cz

IAA - Hledání šifry mistra Leonarda
09.09.2025 | Aktuality
Šéfredaktor Automobilwoche Burkhard Riering komentuje dění v automobilovém průmyslu.
Jsme svědky jedinečné události: všichni tři němečtí prémioví výrobci současně představují nové designové jazyky pro své modely, které je mají směřovat do budoucnosti. Audi, BMW a Mercedes chtějí se začátkem IAA Mobility zahájit novou éru.
Není nouze o superlativy. Mluví se o projektu století, nové kapitole, zlomovém bodě, převratu – zkrátka o velmi zvláštním, husí kůži vyvolávajícím okamžiku.
Jakkoli se jejich individuální designové filozofie mohou zdát odlišné, mají jedno společné: toto trio pochopilo to, co je potřeba teď a ne někdy v budoucnu – je potřeba skutečně zásadní krok vpřed, nikoli drobné úpravy. Nejsou potřeba úpravy, aktualizace nebo facelifty, ale zcela nový design pro příští desetiletí. Je potřeba technologický skok, který je v historii automobilového průmyslu téměř bezkonkurenční. Design zahrnuje více než jen formu a vzhled - jde o celou technologickou architekturu, tedy o vše, co auto dokáže.
Všichni tři si zřejmě uvědomili, že trochu tady a trochu tam už nestačí, když Tesla léta zastiňovala konkurenci a Číňané nyní také dodávají prémiové high-tech. Během této doby němečtí prémioví výrobci nadále seděli na svém vysokém koni – a ztráceli tržby. Nyní se však zdá, že rozpoznali tuto naléhavost. A je skvělé, že se objevují tyto radikální strategie „všechno jinak“. Audi dokonce nazývá své motto „Radikální další“ a odhalilo ho v renesančním Miláně, kde kdysi radikálně všechno přepracoval Leonardo da Vinci.
Je to velký krok - obhájit evropský trh, nabídnout americkým zákazníkům alternativy k jejich monstrům F-150, opět se stát přitažlivou součástí čínského trhu. A trénovat své vlastní sebevědomí. Design křičí: Nové začátky jsou zde právě teď!
Foto: Newspressspain
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz