name | autoweek.cz

Indukční nabíjecí systém od Porsche by měl stát několik tisíc eur

Indukční nabíjecí systém od Porsche by měl stát několik tisíc eur

22.09.2025 | Vladimír Rybecký | Trendy

Společnost Porsche oznámila uvedení bezdrátového nabíjení elektromobilů a plánuje brzy jej nabídnout zákazníkům. Nebude to ale levné.

Nová, plně elektrická generace Cayenne má být první modelovou řadou, kterou bude možné v roce 2026 objednat s vybavením systémem indukčního nabíjení. Balíček Porsche Wireless Charging se skládá z technologie ve voze a odpovídající nabíjecí podložky na podlahu.

 

Porsche tvrdí, že je první automobilkou, která na trh uvede nabíjecí systém o výkonu 11 kW s jednodílnou základní deskou pro vozidla s akumulátory. Jednodílná deska znamená, že kromě základní desky, instalované v parkovacím místě, není potřeba žádná nástěnná nabíječka ani řídicí jednotka.

 

„Komfort ovládání, každodenní použitelnost a nabíjecí infrastruktura zůstávají rozhodujícími faktory, pokud jde o přijetí elektromobility. Indukční nabíjení bude brzy k dispozici v sériové výrobě u Porsche. Nabíjení elektromobilu doma nebylo nikdy tak snadné a pohodlné,“ uvedl člen představenstva Porsche pro rozvoj Michael Steiner.

 

Na autosalonu IAA Mobility v Mnichově mluvčí společnosti Porsche vysvětlil, že indukční nabíjecí podložka bude v Německu stát přibližně 5000 eur (120 000 Kč). Kromě toho musí být připravovaný elektrický Cayenne vybaven potřebným hardwarem pro indukční nabíjení, což zvyšuje celkové náklady na systém na 7000 eur (170 000 Kč).

 

S maximálním nabíjecím výkonem až 11 kW dosáhl výrobce sportovních vozů se svým bezkontaktním nabíjecím systémem úroveň kabelového nabíjení střídavým proudem (AC). Účinnost přenosu energie z elektrické sítě do akumulátoru je údajně až 90 %. Základní deska, která slouží jako protějšek k vybavení elektromobilu, je 117 cm dlouhá, 78 cm široká a 6 cm vysoká. Lze ji instalovat v garáži, přístřešku pro auto nebo na venkovním parkovacím místě a připojit k elektrické síti.

 

Pro bezkontaktní nabíjení je ve voze vyžadován další hardware. Přijímací jednotka je umístěna ve spodní části vozidla mezi předními koly. Je chráněna před odlétajícími kamínky a povětrnostními vlivy. Pro zahájení nabíjení musí být Cayenne zaparkován nad deskou na podlaze. Bezkontaktní přenos energie mezi oběma nabíjecími jednotkami probíhá na vzdálenost pouhých několika centimetrů. Proto se Cayenne automaticky spustí níž.

 

Jakmile je dosažena parkovací poloha nad deskou na podlaze a je aktivována parkovací brzda, spustí se proces nabíjení. Deska je vybavena detektorem pohybu a detekcí cizích předmětů. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud se mezi vozidlo a podlahovou desku dostane živá bytost nebo pokud na podlahové desce leží kovový předmět a zahřeje se.

 

Porsche ovšem nedávno oznámilo, že projekt elektrického modelu Cayenne je vzhledem k nezájmu kupujících o elektromobily odložen.

 

Foto: Porsche