name | autoweek.cz

Infiniti opravuje prodejní plán

Infiniti opravuje prodejní plán

28.12.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Továrna společnosti Nissan UK v Sunderlandu začne od roku 2015 vyrábět první prémiový kompaktní vůz značky Infiniti. Současně ale byl posunut termín splnění prodejního cíle v Evropě.

 

Značka Infiniti, představující v rámci společnosti Nissan Motor divizi prémiových vozů, bude v souladu s plány na celosvětovou expanzi své vozy určené pro Evropu vyrábět ve výrobním závodě společnosti Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii. Investice dosáhne zhruba 250 milionů liber a ve Velké Británii bude vytvořeno 1000 nových pracovních míst.

Viceprezident a ředitel společnosti Nissan Motor Colin Dodge (na fotografii) při této příležitosti řekl: "Tento mezník, spojený s rozhodnutím vyrábět náš první prémiový produkt v Sunderlandu, znovu potvrzuje náš závazek vůči výrobnímu průmyslu Velké Británie a je symbolem trvajícího úspěchu této továrny, která v hodnotovém řetězci stoupá vzhůru. Stejně významná je skutečnost, že ve spolupráci s naším Design centrem v Londýně a naším Evropským technickým centrem v Cranfieldu připravujeme nové Infiniti, které bude vyváženo do celého světa."

Ministr obchodu Velké Británie Vince Cable na slavnosti v Sunderlandu uvedl: "Sunderland bude jediným místem na světě, kde se tento nový prémiový kompaktní vůz bude vyrábět. Společnost Nissan jde ve Velké Británii od úspěchu k úspěchu - nejen že se zde nový vůz bude vyrábět a bude odsud vyvážen do celého světa, ale zároveň se Velká Británie podílela i na jeho vývoji.Dnešní zpráva znamená významné potvrzení kvality britského automobilového průmyslu, který vytváří pracovní místa, zaměstnává učně a přispívá k budování silnější ekonomiky. Automobilový sektor nadále patří k velkým úspěchům naší průmyslové strategie a je svědectvím o schopnosti úzké spolupráce mezi vládou a soukromým sektorem."

Premiér David Cameron dodal: "Tato investice je skvělou zprávou pro severovýchodní Anglii a dalším vyjádřením důvěry v britský výrobní průmysl. Pokračující úspěch společnosti Nissan ve Velké Británii symbolizuje sílu zdejšího automobilového průmyslu a jeho význam pro obnovu rovnováhy a nastartování růstu ekonomiky. Tato zpráva ukazuje, jak se automobilovému průmyslu ve spolupráci s vládou nadále daří získávat v sektoru s velmi tvrdou konkurencí důležité dlouhodobé investiční projekty. To Velké Británii pomáhá prosadit se v celosvětové soutěži."

Vůz se má stát soupeřem pro Audi A3, BMW řady 1 a Mercedes-Benz třídy B při boji o bohaté mladé zákazníky, protože podle presidenta Infiniti Johana de Nysschena je na trhu prémiových kompaktů prostor i pro čtvrtou značku.

Zpráva přišla v době, kdy bylo oznámeno, že továrna Nissan v Sunderlandu letos vyrobí poprvé více než půl milionu vozů za rok. Společnost Nissan dosáhne tohoto milníku jako první automobilka působící ve Velké Británii. Počet zaměstnanců závodu během roku 2012 poprvé překonal 6000.

Zajištění výroby nového vozu Infiniti vzhledem ke kapacitním omezením závodu v Sunderlandu znamená, že hatchback segmentu C značky Nissan, jehož výroba v této továrně byla ohlášena v dubnu, se bude vyrábět jinde. Rozhodnutí ohledně výrobního závodu pro tento vůz bude přijato a oznámeno později.

Nový základní kompaktní model Infiniti by se měl začít vyrábět od roku 2015. Výrobní kapacita by měla činit 60 000 vozů značky Infiniti ročně. Nový model vzejde ze studie Etherea, představené v roce 2011 v Ženevě. V rámci strategické spolupráce mezi Aliancí Renault-Nissan s koncernem Daimler by nový kompaktní model Infiniti měl mít platformu převzatou z Mercedesů-Benz tříd A a B.

Ani s pomocí výroby v Sunderlandu ale podle de Nysschena nebude splněn cíl aliančního šéfa Carlose Ghosna prodat v Evropě (vč. Turecka a Ruska) v roce 2016 100 000 vozů (v roce 2011 to bylo 12 500 aut). Šlo o součást ambiciózního Ghosnova plánu ztrojnásobit celosvětově celkový prodej značky Infiniti - ze 146 000 vozů v roce 2016 na hranici půl milionu prodaných aut.

Podle de Nysschena ale není pro Infiniti v Evropě cílem rychle zvyšovat objem prodeje ale především posilovat postavení značky:"Pokud bychom se začali zaměřovat na objem prodeje, chovali se jako značka středního proudu a dosáhli úspěchu splněním prodejních kvót, pak bychom nevěnovali dostatek pozornosti na budování značky."

Johan de Nysschen přišel do čela Infiniti v červenci od Audi. Jako president Audi of America dokázal od roku 2004 zvýšit podíl značky na trhu luxusních aut z 5,3 na 9,5 %.