name | autoweek.cz

Infiniti Project Black S jako duální hybrid

Infiniti Project Black S jako duální hybrid

07.10.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy

Zajímavou premiérou autosalonu v Paříži je prototyp značky Infiniti nazvaný Project Black S, který vzešel ze spolupráce exkluzivní značky Nissanu s týmem formule 1 Renault Sport. Jeho duální hybridní pohon ukazuje možnosti vysoce výkonné ale i vysoce efektivní pohonné jednotky.
Infiniti je už mnoho let technickým partnerem týmů formule 1 - nejprve Red Bull Racingu a nyní Renault Sport Formula One Teamu. Infiniti ale nehraje jen roli sponzora.  Spolupráce je vzájemná, přičemž jejím výsledkem bylo už několik speciálních sportovních vozů.
 
Základem pro Project Black S je sportovní kupé Infiniti Q60. Ve spolupráci s Renault Sport Formula One Teamem byla na tomto voze využita různá technická řešení vyvíjená formuli 1, především pohonná jednotka vylepšená systémy rekuperace energie. Motor VR30 je V6 3,0 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. K tomu byly připojeny dva systémy rekuperace energie. Už celkem známá je rekuperace kinetické energie systémem MGU-K (Motor/Generator Unit - Kinetic), který využívá energii uvolňovanou při zpomalování a brzdění.

K té se přidává využití tepelné energie MGU-H (Motor/Generator Unit - Heat), který generuje elektrickou energii z tepla uvolňovaného při akceleraci. Je to poprvé, kdy motor využívá rekuperaci tepelné energie mimo formuli 1 a prototyp Porsche 919 LMP1. Současně je to poprvé, kdy tento systém pracuje se dvěma turbodmychadly. Motor je tedy osazen třemi motor/generátory - jedním v systému MGU-K a dvěma pro MGU-H (jedno pro každou větev výfukového systému).
 
Získaná elektrická energie se ukládá v lithio-ionovém akumulátoru s kapacitou 4,4 kWh. Tato energie se využívá dvěma způsoby. Opět poměrně známým principem je zvýšení výkonu resp. točivého momentu při akceleraci, když elektromotor systému MGU-K spalovacímu přidává 120 kW. Zde je elektromotor připojen k zadní nápravě spolu se spalovacím motorem. Druhým využitím rekuperované energie je eliminace zpoždění reakce turbodmychadel („turbo lag“) jejich roztáčením pomocí elektromotorů systému MGU-H.
 
Standardní motor V6 3,0 l twin-turbo má výkon 298 kW (405 k). Pomocí duálního hybridního systému se největší výkon zvýšil na 420 kW (571 k).
 
Project Black S je součástí plánu úplné elektrifikace všech modelů Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi do roku 2021.