name | autoweek.cz

Inženýrka Fordu ví, jak se to dělá

Inženýrka Fordu ví, jak se to dělá

13.07.2009 | Ivana Rybecká | Autoservis

Christina Rodríguezová ví, jak se má řídit. Jako inženýrka vývoje dynamiky vozu pro Ford Taurus by to měla vědět.

Christina Rodríguezová pomáhala při vývoji podvozku nového Fordu, který se začne v USA prodávat v létě a je pravděpodobně nejdůležitějším vozidlem, který Ford letos uvede do prodeje.
Třicátnice z Portorika je ve společnosti Ford Motor jedinou ženou, která dosáhla takového postavení. Její práce zahrnuje rovným dílem práci inženýra, závodního jezdce a psychologa. Rodríguezová to vysvětluje: „Jako inženýr musím zajistit, že automobil je bezpečný. Jako závodní jezdec musím zajistit, že se automobil dobře ovládá. A pak je nutné automobil vyladit tak, aby měl patřičnou osobnost nejnovějšího Fordu.\" Rodríguezová u Fordu pracuje dvanáct let. Rodríguezová vysvětluje, že díky tomu, že na tomto podvozku pracuje osm let, opravdu ví, co se od něj dá očekávat a jak bude reagovat. Třebaže Taurus 2010 je úplně nový automobil, je spřízněný s dalšími výrobky Fordu (Lincoln MKS, Ford Flex a odcházející Ford Five Hundred/Taurus). Rodríguezová přispěla také k jízdním vlastnostem a ovladatelnosti těchto vozidel. Její úkol začal již v roce 2001 u modelu Ford Five Hundred.
Taurus pro rok 2010 má čtyři odlišné kalibrace odpružení. Jeden pro Taurus s pohonem předních kol, druhý pro Taurus s pohonem všech kol, třetí pro vysoce výkonný SHO s pohonem všech kol a čtvrtý pro model SHO vybavený Performance Package. Rodríguezová poznamenává, že jedinečná kalibrace odpružení každého modelu vychází z vybavení a osobnosti každého modelu.