name | autoweek.cz

Jak po nehodě

Jak po nehodě

02.11.2011 | Ivana Rybecká | Tiskové zprávy

Řidiči se v případě nehody obávají jejího zdokumentování a příliš velké administrativy. Ukazuje to průzkum DIRECT Pojišťovny.

Jak ukazuje průzkum DIRECT Pojišťovny, více než polovina českých řidičů má strach, že by neuměli správně zdokumentovat dopravní nehodu.1 Mnozí nevědí, co vše je třeba, problémy by jim ale činilo také pořízení fotodokumentace (62 %) nebo vyznačení obrysů vozidel (76 %). Těmito starostmi ovšem nepříjemné pocity spojené s představou nehody nekončí. Mnoho řidičů se obává, že likvidace možných škod bude příliš časově náročná (70 %) a může s sebou přinést hodně papírování (68 %) či další komplikace. Podobné starosti jim přitom v případě nezaviněné nehody může ušetřit služba AutoHELP od DIRECT Pojišťovny.

\"Obavy z administrativy a z jednání s pojišťovnou druhého řidiče v souvislosti s dopravní nehodou se v průzkumu DIRECT Pojišťovny ukazují jako velmi časté. Časové náročnosti takového jednání se obává dokonce 7 z 10 řidičů. Abychom klientům DIRECT Pojišťovny usnadnili likvidaci nezaviněných pojistných událostí, uvedli jsme loni v září na trh službu AutoHELP. Záhy se ukázalo, že AutoHELP je přesně to, co řidičům do té doby na trhu chybělo a služba způsobila na trhu neživotního pojištění doslova revoluci,\" říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

Zajímavostí také je, komu řidiči volají po nehodě jako prvnímu. Na čele \"žebříčku\" se umístila Policie ČR, jejíž číslo nejdříve vytočí 36 % dotázaných. Téměř třetina z nich tak učiní, aby měla zápis pro pojišťovnu, 14 % řidičů se taková reakce zdá správná. Pro další respondenty znamená policie jistotu (12 %), případně čekají, že jim poskytne pomoc a záznam nehody (10 %). Na druhém místě následuje partner/partnerka. Ať již proto, aby poskytl radu a pomoc (47 %), nebo jen aby jej řidič či řidička informovali (23 %). Až za policií a partnery se pak ve výzkumu umístila asistenční služba (v 17 %) a pojišťovna (v 16 %). Asistenční službu volá 46 % řidičů proto, aby jim poskytla pomoc a radu či zařídila odtah (14 %). Pojišťovnu volá 58 % řidičů kvůli zápisu, nebo aby od ní získali pomoc a radu (10 %).

Ukazuje se také, že více než polovina řidičů (52 %) má obavy, zda by dokázali sami nehodu správně zdokumentovat. Jen 14 % respondentů již má s dokumentováním nehody zkušenost, 34 % pak očekává, že by to případně zvládli. Strach z dokumentace nehody mají především ženy. Zdokumentování už někdy provádělo jen 7 % z nich a jen necelá pětina věří, že by dokumentaci zvládla i bez této zkušenosti. Nejméně obav přitom mají respondenti ve věku 31-50 let, s vyšším vzděláním a vyššími příjmy. Dotázaní nejčastěji uvádějí, že by uměli vyplnit tzv. euroformulář (v 55 %), jen 38 % by ale umělo pořídit fotodokumentaci a 24 % vyznačit obrysy auta na silnici.

Celých 35 % řidičů se pak v případě dopravní nehody obává problémů spojených s likvidací škody. Výrazně větší obavy z jednání přitom mají ženy než muži. Obecně se řidiči nejčastěji bojí, že jednání budou časově náročná (70 %), že s sebou přinesou hodně papírování a administrativy (68 %), nebo že se objeví nečekané komplikace (56 %).

Aby svým klientům poskytla DIRECT Pojišťovna pomoc i v případech, kdy se bez vlastního přičinění stali účastníkem dopravní nehody, jejíž likvidaci by museli často zdlouhavě vyřizovat, přišla na trh s revoluční službou AutoHELP. Klienti se tak již nemusejí obracet na pojišťovnu viníka nehody. Stačí kontaktovat DIRECT Pojišťovnu, která za ně vše vyřídí a vyplatí jim pojistné plnění. Mnoho starostí si klienti ušetří také v komplikovaných situacích, kdy je viníkem nehody cizinec nebo nepojištěný řidič. Službu AutoHELP nabízí DIRECT Pojišťovna svým klientům zdarma k povinnému ručení a její popularitu potvrzuje i fakt, že si ji aktivovalo již 9 z 10 klientů.

Mezi další přednosti DIRECT Pojišťovny patří náhrada škody do 48 hodin po uzavření škodní události a široká síť techniků, kteří vozidlo prohlédnou. \"Tyto služby přispívají k velice vysoké celkové míře spokojenosti a věrnosti u klientů DIRECT Pojišťovny. Tu ukázal i TRI*M Index spokojenosti s likvidací pojistných událostí. DIRECT Pojišťovna získala 86 bodů, tento výsledek ji řadí do Top10 TRI*M studií v oblasti pojištění, které síť TNS (součást WPP) realizovala v posledních 3 letech v Evropě,\" doplňuje Ján Čarný.