name | autoweek.cz

Jak využívat sociální média

Jak využívat sociální média

13.07.2011 | Vladimír Rybecký | Trendy

Studie IBM ukazuje, že komunikaci přes Facebook a jiné sociální sítě zákazníci využívají z jiných důvodů, než si firmy myslí.

Mnozí od odborníků na sociální média ve Spojených státech opakovaně tvrdí, že zákazníci nevyužívají Facebook a jiné sociální sítě k obchodním účelům a společnosti by je měly používat jako základnu pro nabídku značky na trhu.

Jenže studie společnosti IBM ukazuje pravý opak. Vyplývá z ní také to, že společnosti nechápou skutečné důvody, proč se zákaznici spojují se značkou prostřednictvím sociálních medií.

Především jen 45 % zákazníků, kteří používají sociální média řeklo, že z nějakého důvodu komunikovalo se značkou nebo společností. To znamená, že více než polovina lidí na sociálních sítích jako je Facebook nechce mít s konkrétní značkou nebo firmou nic společného.

U těch zákazníků, kteří značky  prostřednictvím sítí vyhledávají, převažovaly dva hlavní důvody: získání slevy či kupónu nebo nakupování. Výkonní představitelé firem se v této oblasti mýlili. Slevy a nákupy považovali za nejméně pravděpodobné důvody, proč by se spotřebitelé zajímali o jejich značky.

Ze studie rovněž vyplývá, že podniky si třikrát více než spotřebitelé myslely, že být součástí sociální komunity nutí spotřebitele ke spojení se značkou. Opět špatně. Patřit do komunity značky nepovažují spotřebitelé za potřebné. Byl to ten nejméně zajímavý důvod, proč by se značkou měli prostřednictvím sítí komunikovat. Většina spotřebitelů nepatří k motivovaným příznivcům značky, kteří komunikují se společností především kvůli tomu, aby se cítili být spojeni s komunitou kolem značky.

Studie zahrnovala průzkum u 1000 spotřebitelů a více než 300 podniků. Firmy by se proto měly více zajímat o tom, proč s nimi zákazníci navazují kontakt.