name | autoweek.cz

Jakou technologii chcete ve svém příštím autě nejvíce?

Jakou technologii chcete ve svém příštím autě nejvíce?

21.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dnešní automobily jsou plné nejmodernější techniky. Některé systémy jsou skvělé, jiné nikoli. Zatímco část této techniky se stává u nových vozidel standardem, většina z ní nikoli, což znamená, že zákazníci si za ní musí připlatit. Za co vlastně chtějí připlácet?
Co vlastně opravdu v autě chceme? To je dilema pro mnoho kupujících nových automobilů. Pokud nejsou omezeni svými prostředky, musí si zvolit ty technické prvky, které pro ně budou nejdůležitější. Jejich volbu komplikuje skutečnost, že většina z těchto prvků je natolik nových, že si zákazníci nemohou být vůbec jistí, že je opravdu využijí.
 
Nedávná studie firmy J.D. Power odhalila, že zhruba 40 % vlastníků vozidel v USA se nikdy neobtěžuje používáním nejšpičkovějších high-tech prvků ve svých vozidlech. Ve Wards Auto začali být zvědaví, jakou technologii by čtenáři tohoto specializovaného magazínu nejraději využili při příští jízdě. Proto se jich na to zeptali.
 
Zde jsou tedy výsledky ankety, jakou techniku chtějí mít američtí řidiči ve svých příštích vozech nejvíce?
50 % systém propojení s chytrým telefonem CarPlay nebo Android Auto
29 % bezdrátové dobíjení telefonu
12 % schopnosti autonomní jízdy
9 % vyhřívaný volant
 
Tyto výsledky jsou trochu překvapující vzhledem ke smíšeným prvním reakcím kupujících na CarPlay a Android Auto. Ve studii ale také nejméně 20 % dotazovaných řeklo, že nemají zájem o jakýkoli z těchto systémů infotainmentu. GM už ale tvrdí, že CarPlay je tak žádaný, že jeho absence by mohla zpomalit prodej.
 
Zdá se tedy, že názor motoristů změnilo větší povědomí o produktech. Když J.D. Power uskutečnil svou studii, CarPlay a Android Auto ještě nebyly tak rozšířené a většina kupujících o této technologii ani neslyšela. O pouhých pár měsíců později se tyto systémy začaly rozšiřovat a u zákazníků roste chuť si tato zařízení pořizovat. Už o rok později 50 % respondentů uvádí CarPlay nebo Android Auto na nejvyšší příčce seznamu svých přání. Je to náhlý obrat. Zájem se zvýšil dokonce o 8 % během dvou měsíců od doby, kdy průzkum Wards Auto zahájen.

Wards Auto dokonce uvádí anekdotu, že zákazníci mají o CarPlay a Android Auto takový zájem, že nehodlají usednout do Toyoty, dokud tato automobilka nezačne tuto technologii také nabízet (Toyota zatím tvrdohlavě tvrdí, že to neudělá).
 
Zájem o bezdrátové dobíjení je rovněž nepřekvapující. Z rostoucí poptávky po systémech poskytujících informace a zábavu na bázi chytrých telefonů je ale jasné, že věci, které držíme v ruce, jsou pro naše životy v současné době ty nejdůležitější. A udržovat tato zařízení nabitá je proto velmi podstatné.
 
Skutečnost, že 12 % respondentů požaduje autonomní prvky řízení, se pravděpodobně dala očekávat. Zatímco většina Američanů zůstává velmi skeptickými, pokud jde o vozidla, která se řídí sama, určitá část z nich je z jejich příchodu velmi nadšená. Nicméně 12 % respondentů ukazuje na klesající trend proti 20 % těch, kteří vyjádřili zájem o autonomní prvky na začátku průzkumu o dva měsíce dřív.