name | autoweek.cz

Jeep Wrangler pro modelový rok 2024 přichází do Evropy

Jeep Wrangler pro modelový rok 2024 přichází do Evropy

15.09.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Jeep Wrangler ve své přepracované verzi čtvrté generace představuje v Evropě starý dobrý čtyřválcový spalovací motor I-4. Ale ne všude!

Od uvedení na trh Jeep po celém světě prodal pět milionů ortodoxních off-roadů Wrangler. V Evropě bude Jeep Wrangler pro modelový rok 2024 dostupný ve verzích Sahara a Rubicon. První vozy začnou přicházet k prodejcům v první polovině roku 2024. Obecně bude aktualizovaný Wrangler pro Evropu k dispozici pouze s jedinou pohonnou jednotkou, ale existuje výjimka.

 

Jeep bude i nadále nabízet plug-in hybridní verzi Wrangler 4xe kombinující zážehový 2,0 l čtyřválec turbo s výkonem 200 kW (272 k) a elektromotor pro dosažení maximálního celkového výkonu 280 kW (380 k). Pomocí různých režimů E Selec si mohou řidiči přizpůsobit hybridní pohonné ústrojí tak, aby vyhovovalo jejich jízdním potřebám.

 

I když neelektrifikovaná verze (ať už se čtyřválcem nebo V6) zmizela v Evropě z nabídky, na některých vybraných trzích, jako jsou Německo, Itálie, Polsko nebo Španělsko, bude k dispozici omezená várka modelů Wrangler 2024 s přeplňovaným řadovým čtyřválcem 2,0 l. Například ve Francii by byla tato verze neprodejná kvůli maximálnímu ekologickému zdanění.

 

Na českém trhu bude Jeep Wrangler pro modelový rok 2024 nabízen výhradně s motorem 2,0 Turbo a s pohonem 4x4. Zákazníci, kteří preferují plug-in-hybridní pohon 4xe mají ještě možnost výběru ze skladových vozů Jeep Wrangler modelového roku 2023.

 

Dvoulitrový přeplňovaný řadový čtyřválec 2,0 Turbo s označením I-4  poskytuje výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 400 N.m. Spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4x4. Motor využívá systém stop-start ESS a turbodmychadlo s nízkou setrvačností a elektronicky ovládaným obtokovým ventilem pro výjimečnou odezvu a výkon. Turbodmychadlo je instalované přímo na hlavě válců, díky čemuž se vyznačuje větší odolností. Specifický okruh chlazení snižuje teplotu nasávaného vzduchu, tělesa škrticí klapky a turbodmychadla. Je součástí rodiny Global Medium Engine používá ventilový rozvod se dvěma vačkovými hřídeli DOHC, proměnlivé časování ventilů a chlazený systém recirkulace výfukových plynů C-EGR. Tato kombinace technologií umožňuje dosažení vysokého výkonu a současně nízké spotřeby paliva.

 

V interiéru Wrangleru je středobodem standardně dodávaný 12,3“ dotykový displej informačního a komunikačního systému Uconnect 5, největší a nejpokročilejší displej, jaký byl kdy ve Wrangleru nabízen. Provozuje aktualizovaný software.

 

Do roku 2030 ovšem má být 100 % vozidel Jeep prodávaných v Evropě plně elektrických.