name | autoweek.cz

Ještě bezpečnější Subaru Forester e-Boxer

Ještě bezpečnější Subaru Forester e-Boxer

16.03.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Subaru Forester jedním z průkopníků kategorie kompaktních SUV. Při příležitosti 25. výročí uvedení na trh přijíždí s modernizovanou, dosud nejlépe vybavenou verzí pro modelový rok 2022.
Subaru Forester byl uveden na trh v roce 1997. Pátá generace, která se objevila v roce 2018, nyní dostala modernizovaný vzhled charakterizovaný optikou s vertikálním uspořádáním, přepracovanou mřížkou chladiče a novým řešením mlhových světlometů.
 
Subaru především výrazně rozšířilo možnosti bezpečnostního systému Eyesight. Nová stereokamera se přesunula do horní části čelního skla. Výsledný široký úhel zvyšuje pracovní rozsah bez újmy na přesnosti a spolehlivosti a umožňuje víc funkcí. Například asistent nouzového brzdění rozpozná možná nebezpečí dřív a také na křižovatkách. Nový je asistent pro předcházení kolizím. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu nyní rozpoznává také trávu a další přirozená omezení jízdy. Systém automatického udržování vzdálenosti s tempomatem byl rozšířen o centrování, které udrží Forester uprostřed jízdního pruhu do rychlosti 160 km/h i když před ním nejede jiné auto.
 
Standardem je samozřejmě pohon všech kol. Rozšířený management pohonu všech čtyř kol X-Mode se aktivuje automaticky, stejně jako modifikovaná regulace sjíždění z kopce, jakmile je dosaženo pokrytého rozsahu rychlostí - není třeba jej ručně zapínat a vypínat.
 
Charakteristiku motoru lze také u SI-Drive přizpůsobit osobním preferencím. V režimu Sport zlepšuje nové adaptivní řízení převodovky brzdný moment motoru při brzdění. V rámci modernizace bylo také optimalizováno odpružení a tlumiče pro zvýšení komfortu a ovladatelnosti.
 
Vylepšení se dočkal i systém sledování řidiče, který upozorní v případě únavy nebo rozptýlení. Forester je prvním Subaru, které má ve vyšších výbavových řadách ovládání klimatizace gesty.
 
Pod kapotou nedošlo ke změně. Forester se stále nabízí s jediným mild hybridním pohonem. Zážehový boxer 2.0 o výkonu 110 kW (150 k) je spojen s elektrickou jednotkou schopnou samostatně posunout vůz na krátké vzdálenosti až 1,6 km nízkou rychlostí do 40 km/h. Systém SI-Drive, který umožňuje přizpůsobit nastavení plynu, získává funkci e-Active Shift Control v režimu Sport pro agilnější a citlivější řízení.
 
Nová verze X-Break dostala 18“ černé ráfky a oranžové lemy, oranžová je také na střešním nosiči. Volant a řadicí páka mají kožený povrch s oranžovým prošíváním a také látkové čalounění dostává oranžové lemování.