name | autoweek.cz

Jsou nákupy aut výsadou žen? Nákupy podporují kariéra a děti

Jsou nákupy aut výsadou žen? Nákupy podporují kariéra a děti

10.11.2009 | Ivana Rybecká | Autoservis

Není žádným tajemstvím, že muži a ženy nakupují pro své automobily odlišným způsobem.

Z mnoha studií průzkumu trhu vyplývá, že zatímco ženy kladou při nakupování pro automobil největší důraz na praktické prvky, muži k vozům tíhnou mnohem častěji k posílení své image.  Nová studie od maloobchodního giganta CarMax se zaměřila na důvod, proč lidé kupují automobil. Naznačuje, že ženy jsou vysoce motivovány životními událostmi. Pro 60 % žen je důvodem pro nákup vozu změna kariéry, jako je získání nového místa nebo odchod z jiného. U mladších žen je velmi pravděpodobný nákup nového vozu v případě těhotenství nebo narození dalšího dítěte. Třebaže průzkum se nevěnoval porovnání přístupu žen a mužů, dá se předpokládat, že u mužů je velmi častým důvodem pro koupi vozu nuda. Průzkum zahrnuje odpovědi 500 žen starších 18 let.

V Americe je podíl žen na rozhodnutí, jaký automobil rodina koupí, 72 % (podle článku Ženy chtějí více v LA Times). Podle agentury J.D. Power & Associates ženy ovlivňují nákup vozu z 85 % a na veškerých nákupech týkajících se vozu se podílejí z 51 %.

Zatímco muži se rozhodují pro typ vozu po testovací jízdě, ženy není lehké uspokojit a ovlivňují je detaily a různé výhody plynoucí z vlastnictví vozu jako jsou záruční podmínky a doplňkové služby.