name | autoweek.cz

Když se dotknou nárazníky
28.05.2015 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Nissan umí omezit nehody při couvání během parkování. Prokázal to při akci, během níž řidičům v reálných podmínkách předvedl přínos vyspělých technologií. Vyšel při tom z ankety, která ukázala, že Italové způsobili téměř trojnásobek nehod oproti Britům, kteří umí parkovat nejlépe.
Podle průzkumu společnosti Nissan utrpěl během uplynulých pěti let každý třetí řidič v Evropě škodu na vozidle, přičemž 16 % těchto případů nastalo při parkování. Plných 45 % všech nehod, které se v Evropě za uplynulých pět let při parkování odehrály, zavinilo couvání.
Anketu prováděla globální výzkumná agentura YouGov, která se dotazovala celkem 9177 řidičů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Cílem průzkumu bylo zjistit příčiny a následky nehod při parkování.
Nejvíce náchylní k nehodám se ukázali být Italové, z nichž poškození vozu za příslušné období hlásil každý druhý řidič. Nehody při parkování se na tom měly podíl 26 %. Jako nejvíce ostražití motoristé se naopak projevili Britové - nehodu související s parkováním uvedlo pouhých 10 %. Titul nejčastěji bourajících řidičů v Evropě jen o vlas unikl Španělům, kterým se při parkování stala čtvrtina všech nehod v zemi, a umístili se tak těsně za Italy. Lépe zaparkovat dokážou Němci a Francouzi, kteří při parkování zaznamenali jen 11 % resp. 10 % srážek.
Couvání se ukázalo být nejnáročnějším manévrem pro čtyři z pěti dotazovaných národů. Během tohoto manévru došlo k 45 % veškerých srážek při parkování, v Itálii bylo při jízdě pozpátku zaznamenáno dokonce 51 % srážek.
Větší pozor by si měli dávat řidiči modelů kombi. V této populární kategorii vozů byl totiž zaznamenán nejvyšší počet nehod (27 %).
Řidiči si hrozící nebezpečí mnohdy ani neuvědomují. Proto se jim Nissan rozhodl pomoci a předvést, co pro ně mohou udělat moderní technologie. V Římě bylo za tímto účelem přestavěno několik vozidel, na nichž Nissan předváděl výhody technologií implementovaných v kompaktním hatchbacku Pulsar - panoramatického kamerového parkovacího systému a systému monitorování pohybujících se objektů.
Panoramatický kamerový parkovací systém je navržen tak, aby řidiči pomohl zaparkovat. Při zajíždění na parkovací místo zobrazuje řidiči virtuální pohled na vozidlo z ptačí perspektivy.
„Tím, že jsme v Itálii vzali technologii z modelu Pulsar a použili ji přímo ve vozidlech, jsme poskytli řidičům příležitost na vlastní oči se přesvědčit, jak jim může panoramatický kamerový parkovací systém ulevit od stresu a pomoci s jistotou zaparkovat - a také zabránit škodám na vozidle," uvedl viceprezident pro marketing společnosti Nissan Europe Bastien Schupp.
Anketu prováděla globální výzkumná agentura YouGov, která se dotazovala celkem 9177 řidičů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Cílem průzkumu bylo zjistit příčiny a následky nehod při parkování.
Nejvíce náchylní k nehodám se ukázali být Italové, z nichž poškození vozu za příslušné období hlásil každý druhý řidič. Nehody při parkování se na tom měly podíl 26 %. Jako nejvíce ostražití motoristé se naopak projevili Britové - nehodu související s parkováním uvedlo pouhých 10 %. Titul nejčastěji bourajících řidičů v Evropě jen o vlas unikl Španělům, kterým se při parkování stala čtvrtina všech nehod v zemi, a umístili se tak těsně za Italy. Lépe zaparkovat dokážou Němci a Francouzi, kteří při parkování zaznamenali jen 11 % resp. 10 % srážek.
Couvání se ukázalo být nejnáročnějším manévrem pro čtyři z pěti dotazovaných národů. Během tohoto manévru došlo k 45 % veškerých srážek při parkování, v Itálii bylo při jízdě pozpátku zaznamenáno dokonce 51 % srážek.
Větší pozor by si měli dávat řidiči modelů kombi. V této populární kategorii vozů byl totiž zaznamenán nejvyšší počet nehod (27 %).
Řidiči si hrozící nebezpečí mnohdy ani neuvědomují. Proto se jim Nissan rozhodl pomoci a předvést, co pro ně mohou udělat moderní technologie. V Římě bylo za tímto účelem přestavěno několik vozidel, na nichž Nissan předváděl výhody technologií implementovaných v kompaktním hatchbacku Pulsar - panoramatického kamerového parkovacího systému a systému monitorování pohybujících se objektů.
Panoramatický kamerový parkovací systém je navržen tak, aby řidiči pomohl zaparkovat. Při zajíždění na parkovací místo zobrazuje řidiči virtuální pohled na vozidlo z ptačí perspektivy.
„Tím, že jsme v Itálii vzali technologii z modelu Pulsar a použili ji přímo ve vozidlech, jsme poskytli řidičům příležitost na vlastní oči se přesvědčit, jak jim může panoramatický kamerový parkovací systém ulevit od stresu a pomoci s jistotou zaparkovat - a také zabránit škodám na vozidle," uvedl viceprezident pro marketing společnosti Nissan Europe Bastien Schupp.
Země | Pořadí |
Poškození vozidla za posledních 5 let |
Procento nehod při parkování |
Itálie | 1. | 50 % | 26 % |
Španělsko | 2. | 40 % | 25 % |
Německo | 3. | 25 % | 11 % |
Francie | 4. | 25 % | 10 % |
Velká Británie | 5. | 24 % | 10 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz