name | autoweek.cz

Kia úspěšná nejen u soukromníků

Kia úspěšná nejen u soukromníků

17.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Představení nové generace velkého SUV Sorento se stalo příležitostí pro zhodnocení loňského roku z hlediska společnosti Kia Motors Czech. Kia je čtvrtou nejúspěšnější značkou u soukromých zákazníků, ale současně posiluje prodej firemní klientele.
Kia Motors Czech v posledních měsících významnou měrou obměnila své vedení. Generálním ředitelem se v květnu stal Vlastimil Čepička, letos v lednu nastoupil nový president společnosti Jae Woo Yim a nejnověji se marketingovou manažerkou stala Sandra Plachá.
 
V roce 2014 Kia Motors Czech na českém trhu dodala 6701 vozidel, což znamenalo zvýšení prodeje o 5,9 %. Díky tomu značka Kia zaujala osmé místo s podílem na českém trhu 3,5 %. Vzhledem k tomu, že se orientuje především na prodej soukromým zákazníkům, je pro ni ještě důležitější čtvrté místo mezi dodavateli osobních aut soukromníkům s prodejem 4100 vozů a podílem na této části trhu 6,1 %. Přitom Kia neuvedla v loňském roce na trh žádnou zásadní novinku, jen modernizace modelů Sportage a Soul doplněné o Soul EV s elektrickým pohonem. Kia se ale současně snaží prosadit i v dodávkách firemní klientele. Vloni v rámci fleetového prodeje dodala přes 2600 aut, což bylo nejvíc v historii.
 
Důležitá byla v roce 2014 i orientace na zvyšování kvality prodejní sítě, jejíž celkové tržby dosáhly 2,783 miliardy Kč. Zvýšení objemu skladových zásob ve spojení s efektivnějším systémem správy skladových zásob umožnil rychleji reagovat na požadavky zákazníků a tím zkrátit dodací lhůty. Společnost také investovala 77 milionů Kč do programu 777, umožňujícího vrácení vozu do 7 dnů nebo najetí 777 km.
 
V roce 2015 Kia už uvedla na trh vloni představené modernizované verze modelů Rio a Venga. Nyní představuje novou generaci SUV Sorento a v březnu se přidá modernizované Picanto. Picanto přijde s novým designem přídě, vylepšeními v interiéru a rozšířenou nabídku výbavy a možností individualizace. Modernizovaný bude i zážehový motor 1,0 MPI. Picanto bude poprvé k vidění na autosalonu v Ženevě.
 
Pro letošní rok si Kia Motors Czech klade tři hlavní cíle: další rozvoj prodeje firemní klientele, pokračování ve zvyšování prodejní sítě a kromě uvádění novinek podpořit prodej stávajících modelů nabídkou akčních modelů.
 
V letech 2016 až 2018 Kia Motors hodlá v Evropě přijít s pěti novými modely, resp. novými generacemi, a k tomu ještě se čtyřmi úplnými novinkami znamenajícími vstup do zcela nových segmentů. Jako předzvěst této modelové ofenzivy Kia na autosalonu v Ženevě předvede koncept vozu střední třídy, navržený evropským studiem Kia v německém Frankfurtu.