name | autoweek.cz

Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu standardem

Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu standardem

10.06.2015 | Tiskové zprávy

V roce 2008 měla klimatizaci přibližně polovina prodaných ojetých vozů, v minulém roce již více než osm z deseti automobilů.
Standardy při nákupu ojetého vozu se každým rokem zvyšují. Zatímco v roce 2008 byl podle statistik AAA Auto vybaven klimatizací pouze přibližně každý druhý prodaný ojetý automobil, v loňském roce se klimatizace nacházela v 83 % vozů, které si našly nového majitele. Nejprodávanějšími modely zůstávají Škoda Fabia a Octavia.

Bezpečnostní prvky i prvky výbavy, které se ještě v roce 2008 řadily k nadstandardní výbavě, patřily v roce 2014 mezi běžnou výbavu prodávaných ojetých vozů. Klimatizaci mělo ve výbavě 83 % prodaných vozů oproti 49 % v roce 2008.

„Jelikož lidé tráví v automobilech během dne mnoho času, pozorujeme, že naši zákazníci mají stále častěji zájem o vozy s bohatší výbavou, než tomu bylo před několika lety,“ uvádí Karolína Topolová, ředitelka společnosti AAA Auto. Prvkem, který zaznamenal nejvýraznější nárůst, byl tempomat, jenž se v loňském roce nacházel v 38 % prodaných vozech ve srovnání se 7 % v roce 2008.

Ze statistik AAA Auto dále vyplývá, že zatímco požadavky na výbavu automobilů se v čase zvyšovaly, preference ohledně značek se změnily jen minimálně. Již v roce 2008 byla nejprodávanějším ojetým vozem Škoda Fabia s 15 % podílu. Následovaly ji Škoda Felicia a Škoda Octavia. V roce 2014 bylo ze všech prodaných ojetých vozů nejvíce Fabií s 10,98 %, Octavií bylo prodáno 10,96 % a na třetím místě se umístil Volkswagen Passat, který byl v roce 2008 až na 13. místě.

„Fabie a Octavie patří dlouhodobě k jasným bestsellerům naší společnosti, a proto je i automobilka Škoda neochvějnou jedničkou s téměř 30% podílem. Následují ji značky Volkswagen s 9 % a Ford s 8,5 %, které bodují se svými modely Golf a Passat, respektive Focus a Mondeo,“ komentuje prodej jednotlivých značek za rok 2014 Karolína Topolová.