name | autoweek.cz

Koncept REVOLTe - provokace ze studia Citroënu

Koncept REVOLTe - provokace ze studia Citroënu

27.09.2009 | Vladimír Rybecký | Trendy

Tento koncept patří k těm zlatým hřebům autosalonu ve Frankfurtu a současně se řadil k těm exponátům, které nejvíce provokovaly návštěvníky. A samozřejmě byl prezentován jako elektromobil.

Pro mnohé je Citroen REVOLTe legendární 2CV v pojetí 21. století upravené jako hot rod. Konzervativci ale na tomto konceptu nenacházejí nic pěkného, především ale proto, že jej berou příliš vážně.
Šéf designu Carlo Bonzanigo vysvětluje pozadí vzniku konceptu: \"Víme, že 2CV má v Německu stále mnoho fanoušků, ale Frankfurtský autosalon je pro neněmecké značky obtížný. Proto jsme chtěli trochu provokovat něčím malým, vtipným, ženským.\"
REVOLTe v sobě spojuje pařížskou městkou kulturu s určitými rysy 2CV, jako jsou zaoblená linie zadních dveří, látková střecha, pruh na zadním výklopném víku a hranaté zadní světlomety.
Nejvíce kontroverzní je přední část vozu. Barokní chromovaná maska chladiče se propojuje s hi-tech obloukem nad světlomety. Zajímavý je však způsob, jakým se přední sloupek kříží s předním nárazníkem. Interiér připomíná pařížská divadla díky přepychovému červenému sametu na zadním lehátku, který kontrastuje se stříbrným robustním sedadlem ze stíhacího letounu. Dozadu obrácená dětská sedačka kombinuje části z obou těchto prvků.
To zajímavé na tomto konceptu není ani tak jeho provokující vzhled, jako celková koncepce. Jedná se o malé městské vozítko pro tři osoby s řidičovým sedadlem na jedné straně a místem pro dva cestující na jakémsi divanu vzadu. Samozřejmě, že zde má jeden z nich přemíru pohodlí, zatímco druhý se musí notně uskrovnit. Vedle řidiče lze umístit dětskou sedačku, umožňující dítěti bezpečnou jízdu tváří dozadu.
Interiér je zajímavý pojetím připomínajícím pařížský kabaret. Místo řidiče je ve stylu připomínajícím stíhačku, přičemž ovládací prvky jsou ve stylu nové exkluzivní řady DS. K té se koncept ostatně hlásí i barevným řešením.
REVOLTe je dlouhý jen 3680 mm a vysoký pouhých 1350 mm. Letos ani nemohlo být jinak, pod zadním sedadlem se nacházejí akumulátory, protože REVOLTe je samozřejmě poháněn elektřinou. Z toho plyne nepravděpodobnost jeho brzké realizace. Nicméně jeho podobnost se stylem sériové novinky DS3 nevyučuje, že v jeho rysech lze vidět mnohem víc, než jen stylistické cvičení určené pro pobavení návštěvníků jedné výstavy aut.