name | autoweek.cz

Konec rozhlasového přijímače jak jej známe

Konec rozhlasového přijímače jak jej známe

25.07.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Rozhlasový přijímač je standardním vybavením většiny automobilů. Dělá nám společnost při nekonečných jízdách po dálnicích, je inspirací hádek mezi sourozenci a přiměje lidi zazpívat si z plných plic nezapomenutelné melodie. A do pěti let by mělo být pryč. 

Většina lidí je přesvědčena o tom, že klasické rádio už nemá budoucnost. Společnost Harris Interactive se dotazovala 2066 dospělých Američanů na jejich zvyky při sledování médií. Tradiční rozhlas ani poskytovatelé kabelové televize si dobře nevedli. Lidé narození na přelomu tisíciletí nutí tyto společnosti k zamyšlení o způsobu jejich podnikání. Můžeme si jen tipnout, kolikaletý náskok má Amerika před Evropou, ale nepochybně tento trend míří i přes oceán.

Výsledky studie byly následující:

- Mezi dospělými ve věku 18 až 34 let, kteří sledují filmy, 52 % by je raději vždy sledovalo podle svého přání s využitím poslechu ze záznamu (streamingu). U lidí z této skupiny, kteří sledují televizi, byla úroveň sledování na přání trochu nižší, ale stále tvořili významných 41 %.

- Mezi dospělými ve věku 18 až 34 let, kteří pravidelně poslouchají hudbu, by ji raději podle vlastního přání poslouchalo 46 % s využitím streamingových služeb. Pouze 23 % jejich starších příbuzných ve věku 34 až 54 let má stejnou představu.

- Mezi těmi, kteří dávají přednost službám na požádání, 81 % je využívá ke sledování nebo poslechu programů v příhodnější době a 68 % je využívá proto, aby se vyhnuli běžným reklamám.

- Co je nejdůležitější: 57 % všech dotázaných dospělých je přesvědčeno, že během pěti let většina Američanů bude více poslouchat rozhlasové programy na požádání namísto tradičního AM/FM rozhlasu.

Nejedná se o převratnou zprávu. Leckdo konec rádia předpovídá už delší dobu. Řada tradičních amerických rozhlasových stanic již zanikla nebo se využívá jen pro živé sportovní přenosy bez možnosti místního programování. Jiné přežívají tak, že počet svých posluchačů rozšiřují novými nabídkami služeb a volbami streamingu.

Posun, jenž tento průzkum dokumentuje, je zcela jasnou součástí rozsáhlejšího trendu směřujícího od předprogramování k mediální spotřebě "a la carte", tedy podle vlastního výběru.

Užijte si proto ladění na svém AM/FM rozhlasovém voliči dokud ještě můžete.