name | autoweek.cz

Land Rover Discovery ve vrcholné verzi SVX

Land Rover Discovery ve vrcholné verzi SVX

15.09.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Land Rover představila vrcholného provedení terénního modelu Land Rover Discovery SVX. Historicky první Land Rover z dílny divize SVO  pohání jej mechanickým dmychadlem přeplňovaný motor V8 5,0 l o výkonu 386 kW (525 k).
Pátá generace modelu Discovery, postavená na lehké hliníkové platformě automobilky Land Rover, si od svého představení v roce 2016 získala významné postavení na trhu jako nejlepší velké všestranné SUV. Proto se stala perfektním základem pro první vůz řady SVX vzešlý z divize SVO. Nové Discovery je první moderní Land Rover, který nese právě označení SVX. Po zahájení výroby v roce 2018 se Discovery SVX stane prvním modelem značky Land Rover, který bude ručně sestavován specializovanými pracovníky v technickém středisku divize SVO.
 
Nekompromisní off-road Discovery SVX navazuje na legendární terénní schopnosti a dobrodružného ducha starších modelů Land Rover. Bude nabízen výhradně s mechanickým dmychadlem přeplňovaným zážehovým osmiválcem s maximálním výkonem 386 kW (525 k) a maximálním točivým momentem 625 N.m.
 
SVX posouvá všestrannost páté generace Discovery na novou úroveň díky dalšímu vylepšení terénních schopností. Spolu s SVX přichází do nabídky pro Discovery systém H-ARC (Hydraulic Active Roll Control). Ten zvyšuje zdvih kol a vylepšuje stabilizaci karoserie. Tím zajišťuje mimořádné záběrové schopnosti v terénu a zároveň snižuje naklánění karoserie na silnici.
 
Discovery SVX je zároveň vybaven aktivním mezinápravovým a elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Ty spolupracují se speciálně naladěným systémem Terrain Response 2 tak, aby vůz poskytoval optimální trakci na každém povrchu.
 
Discovery SVX nabízí lepší nájezdové i přechodový úhel. Toho bylo dosaženo úpravami hliníkové platformy i systému vzduchového odpružení. Vůz zároveň dostal tlumiče s vysokým zdvihem, přepracované klouby a terénní pneumatiky Goodyear Wrangler 275/55 R20 na kovaných kolech. Pro vizuální zdůraznění robustnosti a agresivního vzhledu exteriéru i interiéru designéři použili prvky ze speciálů pro Camel Trophy nebo G4 Challenge.
 
Úpravy techniky doplňuje unikátní software osmistupňové automatické převodovky s redukcí. Discovery zároveň nabízí systémy Hill Descent Control, Electronic Traction Control (ETC), Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control (DSC), All-Terrain Progress Control (ATPC) a elektrický posilovač řízení s variabilním převodem (EPAS). SVX má jako první model řady Discovery volič automatické převodovky ve formě joysticku místo klasického otočného voliče aby měl řidič při manévrování v terénu optimální kontrolu nad řazením převodů.
 
Frankfurtská ukázka produkční verze Discovery SVX dostala speciální přední a zadní nárazník. Součástí výbavy je také ochranný kryt pod motorem a oranžová tažná oka - každé je schopné utáhnout více než 6 t - a na zádi najdeme integrovaný elektrický naviják.