name | autoweek.cz

Ledový průšvih BMW

Ledový průšvih BMW

06.02.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Reklamní agentura Sassenbach Advertising dostala svou nejnovější kampaní pro značku Mini automobilku BMW do krajně nepříjemné situace. Využila totiž k propagaci studenou frontu. Jenže umrzající lidé po Evropě mění zajímavý nápad v mrazivou noční můru.

Nápad Sassenbachu se zdál být skvělý. Za pouhých 299 eur nechala meteorology pokřtít přicházející studenou frontu jménem Cooper. Počítalo se s tím, že se o studené vlně bude pár dní často mluvit a Mini Cooper tak bude mít zadarmo skvělou reklamu.
Jenže ledová fronta i reklama se proměnily v katastrofu. Desítky umrzlých už přešly ve stovky a tragické důsledky mrazu dopadají i na BMW. Ač se reklamní kampaň, odkazující na to, jak je Mini Cooper opravdu \"cool\", potichu vytratila a Sassenbach odkazy na ni odstranil ze svých stránek, média v mnoha zemích nešetří kritikou. Novináři totiž vše pojímají tak, že mrazivá vlna je v podstatě sponzorována BMW!
Dokonce i v nyní rozpálené Austrálii noviny píší, že \"Mini zašlo ve snaze být cool příliš daleko.\"
Nyní je otázkou, co nás čeká, až nad Evropu přijde systém nízkého tlaku provázený teplou frontou, pro nějž bylo zakoupeno jméno \"Minnie\"...

Jména pro meteorologické jevy v Evropě prodává pouze berlínský institut Adopt-a-Vortex. Tuto praxi zavedl v roce 2002 aby získanými penězi podporoval sledování počasí na universitě v Berlíně. Zcela běžná je tato praxe v USA.