name | autoweek.cz

Lexus CT 200h – odhoďte konvence
29.06.2011 | Antonín Matějka | Nové modely
Pro značku Lexus je kompaktní hatchback CT 200h bezesporu jedním z přelomových modelů, který by měl výrazně posílit její pozici na světových trzích a zároveň přinést zcela nový pohled na automobil s plně hybridním pohonem, jehož předností je efektivní výkonnost při nízkých emisích a spotřebě paliva. Již samotný design karoserie vycházející z tradiční firemní filozofie L-finesse podtrhuje jedinečnost a aerodynamickou propracovanost vozu (součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,28!). Je svěží, dynamický, odvážný a zároveň i vysoce reprezentativní, což je v současné době v prémiovém segmentu obzvlášť cenná devíza. Moderní styling automobilu navíc zvýrazňuje jeho celkovou technologickou vyspělost a sportovní charakter, tedy vlastnosti, které ocení zejména mladší klientela tíhnoucí k technickým a elektronickým novinkám všeho druhu. Tím ovšem nechci říci, že by Lexus CT 200h byl automobilem výhradně pro mladé. Docela dobře si v něm dovedu představit například George Clooneyho či Madonnu. Jízda s nejmenším Lexusem má ovšem také své kouzlo. Systém pohonu Lexus Hybrid Drive, který kombinuje zážehový řadový čtyřválec 1,8 l s vysoce výkonným elektromotorem, kompaktním akumulátorem a hybridní převodovkou (její součástí je elektronicky řízená převodovka E-CVT s plynule měnitelným převodem), poskytuje mimořádně kultivované jízdní parametry s poměrně slušnou lineární akcelerací a nesmírně tichým projevem bez nejmenších vibrací. V běžném provozu spalovací motor a elektromotor harmonicky spolupracují podle pokynů jednotky řízení výkonu, která neustále reguluje toky hnací síly a zajišťuje optimální výkonnost vozu. Tuto činnost může ostatně posádka sledovat na monitoru energetických toků, který se zobrazuje na 7“ barevném výklopném multifunkčním EMV displeji umístěném v horní části přístrojového panelu. Při prudké akceleraci směřují šipky od motoru í elektromotoru k předním poháněným kolům, při brzdění či při jízdě ustálenou rychlostí většinou pohání vůz pouze spalovací motor a elektromotor pracuje jako generátor, který přeměňuje kinetickou energii v elektrickou, jež se následně využívá k dobíjení vysokonapěťového akumulátoru. Pakliže je akumulátor patřičně nabitý, lze stlačit tlačítko EV MODE a vychutnat si, například v městském provozu, čistě elektrický režim jízdy s nulovými emisemi a nulovou spotřebou benzinu. V elektrickém režimu je Lexus CT 200h schopen vyvinout rychlost 45 km/h a ujet vzdálenost tří až pěti kilometrů. Kromě toho vůz nabízí další tři režimy jízdy, které lze nastavit otočným ovladačem na středovém panelu. Režimy ECO NORMAL zaručují vozu hospodárný provoz s kombinovanou spotřebou okolo 4,5 l/100 km (na trase 200 kilometrů se nám dokonce podařilo dosáhnout hodnoty 4,1 l/100 km), režim SPORT pak nabízí větší dynamiku a mimo jiné i bezprostřednější odezvu řízení a elektronickým podvozkových systémů. Docela zajímavou technickou „vychytávkou“ je dvojí zobrazení a osvětlení přístrojů. V režimech ECO a NORMAL jsou přístroje osvětleny modře a na levé straně od rychloměru je ukazatel hospodárnosti, při režimu SPORT se modré osvětlení změní na červené a vlevo se objeví otáčkoměr.Interiér nového modelu CT 200h odpovídá standardům ostatních modelů značky Lexus, a to jak svým perfektním dílenským zpracováním, tak i úrovní standardní a příplatkové výbavy. Vnitřku vozu nelze prakticky nic vytknout, snad jen méně místa pro cestující vzadu a menší prostor pro zavazadla v základní konfiguraci zadních sedadel. Ve špičkové výbavě PREMIUM nechybí skvělý audiosystém Mark Levinson Premium Surround s 13 reproduktory, kožené čalounění, parkovací kamera s monitorem či Hard Disk Drive navigace s dynamickým naváděním. Velice příjemným a praktickým prvkem výbavy je intuitivní systém ovládání Remote Touch (audiosystém, navigace, klimatizace –ovladač je umístěn v dosahu pravé ruky řidiče), který pracuje podobně jako počítačová myš s kurzorem pohybujícím se na EMV displeji. Výhodou tohoto ovládání je především to, že neodvádí vaši pozornost od řízení a dopravní situace před vozem. Z pohledu potenciálního zákazníka je Lexus CT 200h jistě zajímavým automobilem. Už jenom proto, že nabízí něco jiného než ostatní modely v daném prémiovém segmentu – minimálně plně hybridní systém pohonu a vkusný, kultivovaně řešený interiér.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Pohon
Plně hybridní systém Nexus Hybrid Drive - řadový zážehový čtyřválec VVT-i a synchronní elektromotor. Zdvihový objem spalovacího motoru 1798 cm3. Největší výkon 73 kW (99 k) při 5200 1/min. Největší točivý moment 142 N.m při 4400 1/min. Výkon elektromotoru 100 kW (136 k), největší točivý moment 207 N.m. Hybridní převodovka E-CVT. Pohon předních kol.
Karoserie
Čtyřdveřový hatchback.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4320 mm, šířka 1765 mm, výška 1430 mm. Rozvor 2600 mm. Pohotovostní hmotnost 1410 kg, užitečná hmotnost 435 kg. Objem palivové nádrže 45 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 275 až 0,985 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 180 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotřeba paliva (město/ mimo město/kombinovaná) 4,1/ 4,0/4,1 l/100 km.
Základní pořizovací cena
979 000 Kč vč. DPH
Cena testovaného vozu
1 059 000 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz