name | autoweek.cz
Lexus ES míří na trh v ČR
28.12.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nová generace sedanu Lexus ES míří na český trh. Předprodej tohoto pokračovatele úspěšné dynastie byl již zahájen. Zásadní novinkou je, kromě přepracovaného vzhledu, možnost pořídit si jej i v čistě elektrické variantě s možností volit mezi pohonem předních nebo všech kol.
Lexus po delší době přichází s novinkou a představuje osmou generaci prémiového sedanu ES. Model ES je nedílnou součástí nabídky značky Lexus už od jejího vstupu na trh v roce 1989. Zatímco v Severní Americe a Asii je spolu s SUV RX jejím dlouhodobě nejprodávanějším modelem, do Evropy se dostal o dost později. Na východoevropských trzích se představila šestá generace modelu ES v roce 2010, zatímco do západní Evropě přišla nyní odcházející sedmá generace až v roce 2018. V České republice se od roku 2019 prodalo víc než 900 vozů sedmé generace, což dokládá význam tohoto modelu, který se prodává jak soukromníkům, tak i jako firemní.
Osmá generace Lexusu ES staví na tradici luxusu a kultivovanosti. Zůstává věrná elegantnímu stylu, ovšem v modernější podobě. Současně zákazníkům poskytuje více možností volby. V nabídce je totiž nejen tradiční hybridní varianta ES 300h, ale i dvě verze s čistě elektrickým pohonem.
Nová platforma
Nová generace ES je postavena na přepracované podvozkové platformě TNGA-K, umožňující nabídnout nejen hybridní, ale i čistě elektrický pohon díky možnosti použití nových náprav eAxle. U zavěšení předních kol jsou použity vzpěry McPherson, zatímco vzadu je v ES poprvé víceprvkové zavěšení. Ve verzi 350h lze volit i adaptivní podvozek.
Celková délka narostla o 165 mm na 5140 mm, zatímco rozvor náprav se oproti současní generaci protáhl o 80 mm na 2950 mm. Pozoruhodný při tom je průměr zatáčení jen 11,62 m. Objem zavazadlového prostoru je 494 l.
Při pohledu z boku zaujme aerodynamický profil ve stylu fastbacku, nicméně se jedná o komfortní sedan. Přední světlomety vytvářejí zdvojený světelný podpis ve tvaru písmene L. Novinkou jsou zadní světla opět s typickým podpisem ve tvaru L.
ES je vybaven novým digitálním kokpitem, do nějž je začleněn 12,3“ displej jako přístrojový panel. Nový multimediální systém LexusConnect MM24 poprvé využívá 14" displej a aplikaci LexusLink+. Základní aplikace a navigace se aktualizují po dobu 10 let.
Nový model těží z technologických inovací, jako jsou např. poprvé použité „skryté“ spínače Hidden Tech, implementované díky vlastní softwarové platformě Arene. Další novinkou je možnost objednání palubní kamery s ukládáním záznamu.
Hybridní i elektrický pohon
Varianta ES 300h dostala přepracovaný hybridní systém 6. generace s řadovým čtyřválcem 2,5 l s maximálním výkonem 148 kW (201 k), a to buď s pohonem předních nebo všech kol. Zvýšila se i kapacita akumulátoru. Převodovka je e-CVT. Systém používá upravenou logiku řízení, která přináší lepší akceleraci i nižší spotřebu paliva. Hmotnost vozu je 1785 kg oproti dosavadním 1700 kg.
Elektrický pohon je v nabídce ve dvou podobách. ES 350e s pohonem předních kol a akumulátorem s kapacitou 77 kWh pro dojezd 530 km má maximální výkon 165 kW (224 k). Verze ES 500e s pohonem všech kol Lexus DIRECT4 se dvěma elektromotory má akumulátor 75 kWh pro dojezd 500 km a maximální výkon 252 kW (343 k). Nápravy eAxle spojují jednotku řízení výkonu s převodovkou. Zajímavým prvkem je palubní nabíječka umožňující AC nabíjení výkonem 22 kW. DC nabíjení je výkonem až 150 kW. Hmotnost vozu začíná podle verze na 2105 kg.
Cenová nabídky a čas dodání
Cena hybridní verze ES 300h s pohonem předních kol začíná s akční cenou 1 499 000 Kč ve výbavě Prestige, s pohonem všech kol od 1 579 000 Kč. Elektrickou variantu ES 350e ve výbavě Prestige lze pořídit za akční cenu 1 649 000 Kč. Verze ES 500e s pohonem všech kol začíná na 1 749 000 Kč. Zajímavostí je výbava Luxury Top orientovaná pro uživatele dávající přednost jízd na zadním sedadle. Spolu se zahájením předprodeje Lexus nový model na ukázku přivezl do svých českých showroomů.
Jako první, se budou dodávat vozy s elektrickým pohonem, jejichž výroba v Japonsku začne v březnu 2026 a testovací vozy by u prodejců měly být k dispozici v červnu. Hybridní verze se začne vyrábět v květnu a u prodejců se objeví v září.
Během roku 2026 bude probíhat i doprodej vozů stávající generace.
Foto: Lexus
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz
