name | autoweek.cz

Lexus IS 200d Luxury – rozšíření modelové řady

Lexus IS 200d Luxury – rozšíření modelové řady

14.03.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Modernizovaná modelová řada IS se představila vloni na autosalonu v Paříži a kromě stylistických úprav exteriéru a interiéru se dočkala i nové vznětové verze s označením 200d.

V podstatě se jedná o model vybavený osvědčeným turbodieselem 2,2 l z modelu 220d , u něhož konstruktéři upravili největší výkon na 150 koní a točivý moment na 340 N.m při zachování nízkého kompresního poměru 15,7 :1 a shodně odstupňované šestistupňové manuální převodovky. Motor modelu 200d je rovněž opatřen systémem common rail s piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlem s variabilní tryskou, které mu zajišťují nejen patřičnou pružnost v nižších a středních otáčkách, ale i nízkou spotřebu paliva a minimální škodlivé emise ve výfukových plynech.  Z pohledu řidiče se tato pohonná jednotka jeví spíš jako zdařilý kompromis mezi výkonností a hospodárností, než jako motor, který by vás uchvátil svým razantním projevem, na druhé straně je třeba si uvědomit, že model 200d je automobil určený pro ekonomicky uvažující klientelu, která ročně najede něco kolem čtyřiceti padesáti tisíc kilometrů. Temperamentnější řidiči ať raději sáhnou po výkonnějším a cenově srovnatelném modelu IS 250 se zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l/208 k. Mezi silné stránky turbodieselu IS 200d rozhodně patří jeho kultivovaný běh v celém rozsahu otáček, jeho slabinou je pak menší pružnost při zařazeném šestém rychlostním stupni, která se projevuje zejména v táhlých dálničních stoupáních. Spotřebu paliva jsme během našeho krátkého testu zjišťovali pomocí palubního počítače, v kombinovaném provozu se pohybovala okolo 5,5 l/100 km a při delších cestách jsme dokonce naměřili hodnotu o litr nižší, což by teoreticky modelu IS 200d s plnou nádrží o objemu 65 l zajišťovalo akční rádius více než 1400 kilometrů. Změny v designu karoserie a interiéru jsou velmi funkční a zároveň velmi decentní. Již na první pohled jsou ovšem patrná LED světla pro denní provoz kombinovaná s bi-xenonovými světlomety a více zahloubená maska chladiče s přepracovanými svislými žebry. Inovované jsou rovněž zadní svítilny. Vnitřek vozu si i nadále zachovává tradiční vytříbenou pohostinnost a dokonalé dílenské zpracování, při pozornějším pohledu si pravděpodobně všimnete nových dekoračních prvků, například kovového lemování kruhových přístrojů, či osvětlení předních prahových lišt z nerezové oceli. Standardní výbava námi testovaného modelu Luxury je opravdu výjimečná, zahrnuje mimo jiné čalounění sedadel z perforované semi-anilinové kůže, elektronický kartový klíč, dřevěné obložení či sedadlo řidiče a spolujezdce elektricky nastavitelné v osmi směrech (obě sedadla jsou samozřejmě vyhřívaná, klimatizovaná a sedadlo řidiče obsahuje i funkci memory).  O příjemný pobyt „na palubě“ vozu se rovněž postaral příplatkový Paket multimediální a navigační systém (90 000 Kč včetně DPH), jehož součástí je nejen špičková audiosoustava  Mark Levinson se 14 reproduktory a prostorovým zvukem 5.1, ale i navigace Hard Disk Drive s funkcí dynamického navádění, hlasové ovládání, parkovací kamera a 7“ barevný dotykový displej EMV. Nový Lexus IS 200d jistě nepatří mezi automobily, které by ve svém segmentu lámaly prodejní rekordy, svoji klientelu si však zcela určitě najde, neboť kromě reprezentativního vzhledu a nesporných technických kvalit nabízí za vcelku rozumnou cenu bohatou standardní výbavu a jistou dávku originality, která se mezi automobily prémiových značek obzvlášť cení.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor

 

Vznětový řadový čtyřválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 2231 cm3. Největší výkon 110 kW (150 k) při 3600 1/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 až 2800 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon zadních kol.

 

Karoserie

 

Čtyřdveřový sedan.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4585 mm, šířka 1800 mm, výška 1440 mm. Rozvor 2730 mm. Pohotovostní hmotnost 1540 kg, užitečná hmotnost 535 kg. Objem palivové nádrže 65 l. Objem zavazadlového prostoru 0,398 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba paliva (kombinovaná/ mimo město/město) 5,1/4,4/6,3 l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

 

969 900 Kč vč. DPH

 

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné