name | autoweek.cz

Lexus IS 250C – nadechněte se čerstvého vzduchu

Lexus IS 250C – nadechněte se čerstvého vzduchu

27.07.2009 | Antonín Matějka | Nové modely

Lexus IS 250C v sobě spojuje přednosti elegantního, sportovně laděného kupé a neméně působivého kabrioletu. Se zážehovým motorem 2,5 l V6 nabízí velmi dobré jízdní výkony a vysoký cestovní komfort.

Nový přírůstek modelové řady IS již na první pohled rozkrývá cílovou skupinu zákazníků, kteří od tohoto automobilu budou především očekávat vytříbenou kultivovanost a originalitu, společně s bohatou standardní výbavou a vysokou mírou bezpečnosti. Design karoserie pochopitelně navazuje na styling čtyřdveřových sedanů, zadní část je ovšem zcela podřízena koncepci vozu s elektricky ovládanou skládací střechou. Má delší převis a je poněkud vyšší, aby byl k dispozici v této kategorii automobilů nadprůměrný zavazadlový prostor. I se složenou střechou (ta je hliníková třídílná a změna kupé v kabriolet trvá pouhých 20 sekund!) má zavazadelník podle metodiky VDA objem 165 litrů a lze do něj uložit například golfový bag. Při jízdě se střechou je objem zavazadlového prostoru 420 litrů. Instalace střechy se jednoduše aktivuje spínačem na přístrojové desce. Nesmírně tichý mechanismus je vybaven i jedinečnou funkcí „střešní brzdy\", která postupně zpomaluje vysokorychlostní zavírání v okamžiku, kdy se střecha blíží k horní části čelního skla. Pevná střecha během instalace a ukládání přesahuje horní hranu víka zavazadelníku až za profil zadního nárazníku. Proto jsou součástí mechanismu střechy i parkovací senzory zabudované do zadního nárazníku IS 250C, které dokážou rozpoznat případné riziko poškození mechanizmu při instalaci či ukládání střechy. Za zmínku stojí rovněž propracovaná aerodynamika vozu se součinitelem čelního odporu vzduchu cx=0, 29 (se střechou).
Interiér nového modelu IS 250C je velmi stylový a kvalitně zpracovaný. Uspořádání a tvar přístrojové desky vychází ze sedanů IS, přičemž čtyřmístná konfigurace sedadel pochopitelně prostorově preferuje řidiče a spolujezdce vpředu. Přístup na zadní plnohodnotná sedadla usnadňuje mechanismus elektrického sklápění a posouvání předních sedadel. Systém klimatizace byl speciálně upraven pro jízdu s uloženou střechou, přibyla zde regulace v závislosti na rychlosti vozidla, která automaticky zvyšuje intenzitu proudění vzduchu v režimu otevřeného vozu a ještě ji zesiluje podle rychlosti jízdy. Sériově dodávaná prémiová audio soustava s 8 reproduktory o celkovém výkonu 246 W i vyšší verze audio soustavy Mark Levinson® Premium Surround Sound s 12 reproduktory o celkovém výkonu 365 W je vybavena ekvalizérem s různým nastavením, který zajišťuje stabilní kvalitu při přehrávání audia bez ohledu na rozložení střechy. Automaticky přizpůsobuje zvukový projev ztrátě hlubokých tónů při uložení střechy do zavazadlového prostoru. Zákazníci mohou volit ze dvou různých uspořádání barev interiéru: černá v kombinaci s dřevěným obložením tmavě hnědé barvy, nebo měkká bílá s dřevěným obložením v provedení šedého očkového javoru. Standardně se dodávají kožená sedadla, vpředu s vyhříváním. Na přání jsou k dispozici odvětrávaná sedadla čalouněná semi-anilinovou kůží.
Pod kapotou nového modelu IS 250C se ukrývá vidlicový šestiválec 2,5 l s variabilním časováním ventilů Dual VVT- i a přímým vstřikováním D-4, který disponuje výkonem 153 kW (208 k). Ve spojení se samočinnou šestistupňovou převodovkou s řadicími pádly pod volantem dosahuje vůz největší rychlost 210 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 9 sekund. Kombinovaná spotřeba paliva dle údaje výrobce činí 9,3 l/100 km. V základní verzi vozu, kterou dovozce nabízí za 1 289 000 korun včetně DPH, najdete mimo jiné šest airbagů včetně dvou kolenních, 18\" pětipaprsková kola z lehkých slitin, multifunkční volant a elektronické systémy VSC (řízení stability vozidla) a VDIM (integrované řízení dynamiky vozu). Luxusnější verze IS 250C může být na přání vybavena přednárazovým bezpečnostním systémem PCS a adaptivním tempomatem ACC.