name | autoweek.cz

Lexus IS 300h Premium – sofistikovaný hybridní pohon

Lexus IS 300h Premium – sofistikovaný hybridní pohon

28.01.2014 | Antonín Matějka | Aktuality

Nové modely IS by měly upevnit pozici automobilky Lexus v prémiovém segmentu kompaktních sportovních sedanů a zároveň odlákat početnější klientelu tradičním německým značkám v čele s BMW.

Již samotný design nového modelu IS odrážející současnou firemní stylistickou filozofii L-Finesse je nesmírně moderní, dynamický a vrcholně elegantní. Boční silueta vozu s aerodynamicky tvarovanými prahy a působivou linií oken tak trochu připomíná sportovní kupé a rovněž přední vřetenovitá maska chladiče podtrhuje velmi agilní vzhled karoserie, který je dle mého soudu hodně nadčasový. Nový IS je každopádně jedním z nejhezčích Lexusů současnosti a ve srovnání s první generací tohoto modelu vyhlíží přímo „bombasticky“.  To ostatně platí i o interiéru vozu, který kromě pečlivého řemeslného zpracování a citlivého výběru těch nejkvalitnějších materiálů oplývá vyspělými technologiemi a velmi bohatou standardní výbavou hodnou prémiového segmentu. Již samotné usednutí do „kokpitu“ řidiče je tak trochu rituál, okamžitě vás osloví vytříbený styl značky Lexus a perfektně řešená přístrojová deska se sedmipalcovým displejem, optitronovými ukazateli a špičkovým audiosystémem Mark Levinson (jeho 15 reproduktorů v konfiguraci 5.1 kanálů vytváří úžasný digitální prostorový zvuk). O kultivovanosti interiéru vypovídá i to, že se nový Lexus IS vyrábí v prestižním závodě Tahara, v němž se rovněž montují luxusní limuzíny LS.

Nový Lexus IS se na českém trhu prodává s vidlicovým šestiválcem 2,5 l nebo s hybridním systémem Lexus Hybrid Drive, který kombinuje řadový čtyřválec shodného zdvihového objemu s vysoce výkonným elektromotorem a elektronicky řízenou převodovkou E-CVT. Oba modely IS 250 a IS 300h jsou k dispozici ve třech stupních výbavy Comfort, Executive a Premium, navíc si je můžete objednat i ve speciální verzi F SPORT s ještě agresivnějším vzhledem a mnoha exkluzivními doplňky, mimo jiné s   18“ koly, vrtanými hliníkovými pedály či přístroji ve stylu supersportu Lexus LFA.

Námi testovaný model IS 300h sice v dynamice a největší rychlosti malinko zaostává za šestiválcovou variantou, v komfortu jízdy a spotřebě paliva ji však ve všech ohledech překonává.  Plně hybridní systém pohonu je podobně jako u ostatních vozů značky Lexus vybaven voličem jízdních režimů (v tomto případě máte k dispozici módy ECO, NORMAL a SPORT) a tlačítkem EV MODE pro čistě elektrický pohon vozu na krátké vzdálenosti – samozřejmě s nulovými emisemi a nulovou spotřebou paliva.  Sportovní režim automaticky mění podsvícení přístrojů z modrého na červené a zrychluje reakci vozu na sešlápnutí plynového pedálu. Navíc se levý přístroj – ukazatel hospodárnosti promění v otáčkoměr.  Při režimu SPORT si také můžete plně vychutnat řazení pádly pod volantem s virtuálně naprogramovanými rychlostními stupni.  Musím říci, že jízda s modelem IS 300h je skutečně podmanivá, systém Lexus Hybrid Drive je nejen optimálně sladěný a dostatečně výkonný, ale má i patřičně sofistikovaný akustický projev.  Celkový dojem za volantem umocňuje pohon zadních kol a přesné reakce vozu při zatáčení ve vyšších rychlostech.  Mezi silné stránky nového „í-esa“ patří rovněž účinnost bohatě dimenzovaných kotoučových brzd s vnitřním chlazením a řada elektronických asistenčních a bezpečnostních systémů, včetně integrovaného řízení jízdní dynamiky VDIM.

Lexus IS 300h ve špičkové výbavě Premium je jistě zajímavý automobil pro movité podnikatele či milovníky japonské techniky. Potěší však i sportovněji založené řidiče, kteří mají rádi něco originálního a zároveň šetrného vůči životnímu prostředí.  A jeden highlight na úplný závěr: s tímto automobilem se v kombinovaném provozu dá skutečně jezdit za necelých 5 l/100 km.

 

Technické údaje

 

Pohonné ústrojí

Plně hybridní systém pohonu Lexus Hybrid Drive, sestávající ze zážehového řadového čtyřválce o zdvihovém objemu 2494 cm3, vysoce výkonného elektromotoru a elektronicky řízené převodovky s plynule měnitelným převodem. Celkový výkon systému 164 kW (223 k). Pohon zadních kol.

 

Karoserie

 

Čtyřdveřový sedan.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4665 mm, šířka 2027 mm včetně vnějších zrcátek, výška 1430 mm. Rozvor 2800 mm. Pohotovostní hmotnost 1720 kg, užitečná hmotnost 425 kg. Objem palivové nádrže 66 l. Objem zavazadlového prostoru 0,450 m3.

 

Jízdní výkony

 

Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Kombinovaná spotřeba paliva 4,4  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

 

1 379 000 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka 11111
Na silnici 1111
Kvalita 11111
Bezpečnost 11111
Pohodlí 1111
Náklady 1111
   
Celkem 11111

Hodnocení: 1 - horší než průměr, 11 - slušný standard, 111 - docela dobré, 1111 - vynikající, 11111 -zcela mimořádné