name | autoweek.cz

Liftago vs. Covid v roce  2021

Liftago vs. Covid v roce 2021

17.02.2022 | Vladimír Rybecký | Doprava

Společnost Liftago se chystá posílit technologický vývoj a počítá s rychlým post-covidovým růstem.
Výsledky společnosti Liftago za rok 2021 se podle jejího spoluzakladatele a ředitele Ondřeje Krátkého dají shrnout následovně: dva ziskové měsíce navzdory pandemii a vyrovnané hospodaření na konci roku. Hodnota dopravy, realizované řidiči přes platformu Liftago, vzrostla o 29 % na 342 milionů Kč a průměrný výdělek řidičů za hodinu připojenou na Liftagu vzrostl o 33 %. Liftago se stalo největší online přepravní sítí u nás s více než dvěma tisíci aktivními řidiči a dalšími tisíci (během pandemie) neaktivních řidičů.
 
Činnost společnosti v Praze řídí tým 55 lidí. Hrubý zisk Liftaga rostl meziročně o 45 % a na konci roku platforma hospodařila vyrovnaně, když v průběhu roku měla dva ziskové měsíce. Kvůli třem vlnám covidu přesto zaznamenala v součtu ještě ztrátu.
 
Liftago se rozrostlo do nových segmentů v osobní dopravě, kde kromě služeb osobních a firemních taxi přibyla i celorepubliková přeprava pacientů v rámci klinických studií, ale i v přepravě zásilek. Liftago je integrované mezi obchodníky i dopravce dohromady představující přes 75 % objemu českého obchodování e-commerce. Liftago začíná doplňovat tradiční přepravce a přidávat nové flexibilní možnosti doručení. Přeprava zásilek nyní představuje téměř 30 % počtu přeprav společnosti Liftago, přičemž přesto, že je stále na začátku, meziročně vyrostla dvojnásobně.
 
Řadu z trendů na trhu, jako jsou např. nedostatek zahraničních pracovníků ve skladech, dopad očekávání růstu cen paliva a inflace, nebo řešení zaměstnaneckého či kontraktorského módu řidičů Liftago vnímá díky spolupráci s celým spektrem řádově větších partnerů z e-commerce, balíkového doručování, doručování jídla, potravin nebo z taxislužeb.
 
U Liftaga působí řidiči specialisté (taxikáři, kurýři) nebo univerzálové (řidiči kombinující přepravu osob a věcí). Stovka nejúspěšnějších univerzálních řidičů si za hodinu online v průměru vydělá 372 Kč. V nejatraktivnějších hodinách stoupal příjem řidičů přes 500 Kč/h. Cílem Liftaga je dál zvyšovat výdělky řidičů a zároveň snižovat „prázdné kilometry” v přepravní síti.
 
Po dvou pandemických letech Liftago letos očekává zrychlení růstu a ziskovost v taxislužbě i logistice, stejně jako zvyšování investic do technologie, automatizace, řízení dat a posilování týmu.
 
„​​Extrémní posun jsme udělali v e-commerce. Největší hráčům e-commerce na trhu například umožňujeme expedovat zboží i po svozových časech klasických přepravců. Liftago se stává přirozeným doplňkem tradiční logistiky, kterou zrychluje a zpřesňuje. Zboží objednané zákazníkem večer tak stále může dorazit následující den nebo během noci do úložného boxu. Navzdory pandemii jsme stabilizovali hospodaření a vytvořili zdravý základ dalšího růstu Liftaga,” říká spoluzakladatel a ředitel společnosti Liftago Ondřej Krátký.
 
Akcionářská struktura společnosti Liftago se nezměnila – jedná se i nadále o 100% českou firmu.