name | autoweek.cz

Linda Jacksonová generální ředitelkou značky Citroën

Linda Jacksonová generální ředitelkou značky Citroën

10.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitelkou značky Citroën byla jmenována Linda Jacksonová a generálním ředitelem značky DS byl jmenován Yves Bonnefont. Jacksonová se stane první ženou v 95leté historii značky Citroën. Budou mít na starost realizaci plánu PSA Back in the Race.

Linda Jacksonová (55) ve funkci nahradí Frédérica Banzeta, který nastupuje do investiční společnosti rodiny Peugeotů FFP. Jacksonová, která již 35 let pracuje v automobilovém průmyslu ve finančních a obchodních funkcích, je v současné době ředitelkou společnosti Citroën Velká Británie a Irsko. Jmenování Jacsonové by mělo napomoci při snaze značky o její internacionalizaci a současně je dalším potvrzením oddělování vrcholného managementu PSA od vlivu zakládající rodiny Peugeotů.

 

Ke stejnému datu je generálním ředitelem značky DS jmenován Yves Bonnefont, současný ředitel pro strategie a zástupce generálního ředitele společnosti Citroën Frédérica Banzeta. Jeho úkolem bude urychlit rozvoj DS jako prémiové značky.

 

Linda Jacksonová a Yves Bonnefont jsou společně s generálním ředitelem značky Peugeot Maximem Picatem řediteli tří značek skupiny PSA Peugeot Citroën, kteří mají v rámci své společnosti na starost realizaci plánu Back in the Race. Všichni tři jsou členy výkonné rady a jsou podřízeni přímo Carlosu Tavaresovi.

 

Tavaresův plán Back in the Race pro období 2014 – 2018, který má zajistit obnovu skupiny PSA Peugeot Citroën, zahrnuje tři hlavní opatření:

- trvale pozitivní provozní free cash-flow skupiny nejpozději do roku 2016

- kumulovaný provozní free cash-flow skupiny ve výši 2 miliard eur pro období 2016-2018

- provozní marže 2 % pro automobilovou divizi do roku 2018 s cílem 5 % pro příští střednědobý plán pro období 2019-2023.

 

V rámci provozních cílů plán Back in the Race stanoví rozvoj DS jako samostatné prémiové značky a současně budepokračovat v přehodnocování pozice všech tří značek. Jednotlivé nabídkové řady skupiny se postupně zracionalizují a do roku 2020 je bude tvořit 26 modelů. Aby skupina PSA Peugeot Citroën zlepšila svou konkurenceschopnost zrychlí modernizaci svých továren na úroveň těch nejlepších ve světě a současně bude pokračovat ve snižování nákladů a skladových zásob.

 

Carlos Tavares při příležitosti prezentace plánu uvedl: „Cílem plánu Back in the Race je urychlit obnovu skupiny a nasměrování veškerého kreativního potenciálu týmů tak, abychom se co nejrychleji vrátili k rentabilitě.“