name | autoweek.cz

Luca de Meo generálním divize Ampere

Luca de Meo generálním divize Ampere

22.06.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel skupiny Renault Luca de Meo se stává generálním ředitelem nové elektrické divize Renaultu Ampére.

Představenstvo Renaultu schválilo jmenování Lucy de Meoa budoucím předsedou a generálním ředitelem divize Ampére. Generální ředitel skupiny Renault vedle svých současných povinností povede také manažerský tým nové dceřiné společnosti pro elektromobily a software. „Působivý výkon Lucy de Mea v obratu skupiny Renault nám dává velkou sebedůvěru. Nikdo není vhodnější k řízení provozního úspěchu Ampére, který má pro skupinu a její budoucnost ve změněném prostředí mobility klíčový význam,“ pochvaloval si předseda představenstva skupiny Renault Jean-Dominique Senard.

 

Po vyčlenění Ampére, které je plánováno na druhou polovinu roku 2023, chce de Meo a jeho tým zahájit operativní práce na implementaci strategie a následné plánované uvedení divize na akciové trhy.

 

„Díky práci za poslední dva roky je Ampére blízko uvedení na trh s jedinečnou sadou aktiv od prvního dne: jedním z nejintegrovanějších hodnotových řetězců EV v oboru, průkopnickým přístupem k softwarově definovaným vozidlům a nejmodernějšími inženýrskými a výrobními schopnosti,“ řekl de Meo.

 

„Kombinace agilního čistého hráče a silných stránek zavedené automobilky dělá Ampére jedinečným. Nyní přejdeme do režimu realizace. Čím více se na to soustředíme, tím jasnější jsou příležitosti pro Ampére vést přechod na elektrická vozidla a software. Zaměření na 40% snížení nákladů u příští generace vozidel, umístění technologie a inovací do centra organizace Ampére a poskytování atraktivních produktů za nejlepší cenu: to vše je v souladu s naší tradicí demokratizace technologií a poskytování hodnoty pro naše zúčastněné strany to dělají,“ pokračoval de Meo.

 

 „S již uskutečněnými 80 % investic se očekáváme, že provozní zisk a volný peněžní tok se vyrovnají již v roce 2025. Pro rok 2030 je plánován dvouciferný provozní zisk,“ dodal de Meo.

 

De Meo v roce 2022 oznámil, že Renault bude rozdělen na dvě divize - elektrickou a vozy se spalovacími motory, aby byla francouzská automobilka lépe připravena pro nadcházející roky. Rozdělením vzniká divize pro elektrifikované vozy Ampére a jednotka pro auta se spalovacími motory Horse. V divizi Horse jsou partnery Renaultu čínský holding Geely a saúdský ropný gigant Aramco.

 

„S přibližně 10 000 vysoce kvalifikovanými zaměstnanci, z nichž třetinu tvoří inženýři, je Ampére připraven konkurovat nejlepším poskytovatelům elektromobilů a softwaru,“ uvádí Renault. Cílem je snížit o 40 % náklady na vozidlo v příští generaci modelů od roku 2027, výzkum současných a budoucích technologií akumulátorů od sodíkových po akumulátory s pevným elektrolytem, dosáhnout 90% účinnost pohonu mezi akumulátorem a koly, používat o 30 % méně dílů, zvýšit produktivitu výroby, zkrátit na méně než 10 hodin výrobní čas na vozidlo a vyvíjet inovativní, nákladově efektivní a otevřené softwarově definované architektury vozidla.

 

Ampére může čerpat z jednoho z nejúplnějších elektromobilních a softwarových ekosystémů v Evropě. Ten zahrnuje pokrytí celého hodnotového řetězce elektromobilů (10 % v roce 2019, 30 % v roce 2022 a 80 % v roce 2030), pokročilé technologie, založené na 15leté vedoucím postavení Renaultu na evropském trhu elektromobilů, včetně dvou samostatně vyvinutých platforem, a softwarových znalostí s více než 20 partnerstvími s inovativními společnostmi v celém hodnotovém řetězci elektrických vozidel a softwaru, včetně společností Google, Qualcomm, Valeo a STMicroelectronics.