name | autoweek.cz

Luca de Meo opět na scéně

Luca de Meo opět na scéně

22.04.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Novou marketingovou kampaň Volkswagenu Think Blue předvedla bývalá hvězda Fiatu Luca di Meo.

Luca De Meo si získal uznání za to, jak Sergiu Marchionnemu pomohl oživit Fiat. Byl za to mj. odměněn cenou ManBest 2008. Při loňském únorovém vyhlašování v Istanbulu nám ještě nebyl schopen říci, kam po odchodu od Fiatu zamíří. Nevylučoval ani možnost, že najde uplatnění mimo automobilový průmysl. Jenže jeho zaujetí svědčilo o tom, že auta nejspíš neopustí. To se nyní potvrdilo. Několik měsíců po něm nebylo ani vidu ani slechu. Mezi tím nastoupil ve Wolfsburgu. Kdo alespoň trochu zná poměry v srdci německého automobilového průmyslu, tomu je jasné, že tady se práce Italům moc často nenabízí. Na druhou stranu skvělé zkušenosti s prací designéra Waltera de Silvy ukazují, že se výjimky vyplatí.

 

Luca De Meo před osmi měsíci nastoupil u Volkswagenu, aby v této usedlé automobilce zapůsobil svými kouzly. První plody jeho úsilí o dodání elegance a švihu převážně technicky orientovaného Volkswagenu začínají být již patrné. De Meo nyní představil nové globální image a marketingovou kampaň pro osobní vozy Volkswagenu s názvem Think Blue. Kampaň zdůrazňuje zaměření značky na výrobu hospodárnějších a vůči životnímu prostředí šetrnějších vozů než předchozí modely.

De Meo považuje nový slogan za další vývojovou etapu kampaně Volkswagenu ze 60. let s názvem Think Small, která tehdy propagovala model \"Brouk\". De Meo říká: „Slogan Think Small se změnil na Think Blue.“ V tiskové zprávě dodává: „Naším cílem je zavést úsloví Think Blue jako výraz postoje naší společnosti a pevný rys ekologicky udržitelných aktivit značky Volkswagen. Záměrně jsme zvolili mezinárodní slogan, neboť ochrana životního prostředí nezná žádné hranice. Slogan Think Small symbolizoval snahu Volkswagenu umožnit mobilitu demokraticky všem lidem na světě. Výzva budoucnosti leží v dosažení efektivní a udržitelné mobility pro všechny. Volkswagen se chce postavit do čela tohoto směřování.“

Součástí kampaně jsouspeciální webové stránky, internetové hry pro uživatele iPhone a iPod Touch, stejně tak jako tradiční tištěná a televizní reklama.

 

De Meo (42 let), který před svým působením v Turíně pracoval pro Renault a Toyotu, úspěšně vylepšil image tehdy o život bojujícího Fiatu. V roce 2007 získal vedoucí pozici v marketingu s působností pro celou společnost. Zasloužil se také o úspěšné uvedení nového Fiatu 500. Jistý čas se dokonce uvažovalo o tom, že by se tento oblíbenec Sergia Marchionneho mohl postavit do čela značky Fiat.

Nejvyšší výkonný šéf Volkswagenu Martin Winterkorn má v úmyslu do roku 2018 předstihnout Toyotu na místě světové automobilky č. 1. De Meo je podle něj jedním z nejlepších marketingových manažerů výrobků, který zajistí, aby vozy vytvořené konstruktéry Volkswagenu byly na trhu patřičně oceněny. Think Blue je první střelou, v rámci strategie, s jejíž pomocí chce automobilka tohoto svého cíle dosáhnout.