name | autoweek.cz

Má Infiniti dokonalý motor?

Má Infiniti dokonalý motor?

17.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Už za měsíc Infiniti na autosalonu v Paříži představí zážehový motor VC-T s proměnlivým kompresním poměrem, což by mělo být ideální řešení proti přednostem vznětových motorů. Tento „antidiesel“ jsou v podstatě dva motory v jednom.
Motor Infiniti VC-T (Variable Compression-Turbochharged) je přeplňovaný zážehový dvoulitr u něhož je změnou zdvihu dosažen kompresní poměr 8:1 při menším zatížení a 14:1 při potřebě velkého výkonu. Jedná se o nový revoluční krok k optimalizaci spalovacího motoru. Poskytuje současně úsporný vysoce efektivní motor, schopný konkurovat turbodieselům, stejně jako vysokovýkonný přeplňovaný dvoulitr.
 
Podrobnosti o výkonových parametrech ale Infiniti odhalí až v Paříži. Motor by se ale svým výkonem a především točivým momentem měl vyrovnat motoru V6 3,5 l při spotřebě menší o 27 %. Navíc by výroba motoru VC-T měla být levnější než stejně výkonného turbodieselu.
 
Motor byl vyvinut v technickém a designovém centru Nissanu v Atsugi nedaleko Tokia. Měl by se objevit v sériové produkci v některém z modelů Infiniti (pravděpodobně v crossoveru QX50) během roku 2017. Velkou předností motoru VC-T by měla být i možnost zapojit jej do hybridního pohonu v kombinaci s elektromotorem.