name | autoweek.cz

Mazda6 věří ve fleet

Mazda6 věří ve fleet

24.08.2010 | | Tiskové zprávy

Inovovaná Mazda6 je předurčena k úspěchu u firemních zákazníků. Pomáhají jí v tom příznivější spotřeba paliva, emise CO2 snížené až na 138 g/km, zlepšení jízdních vlastností a zdokonalenější interiér.

Od zdokonaleného modelu Mazda6, který přináší nižší spotřebu paliva i emise CO2, si jeho výrobce slibuje zvýšený zájem ze strany firemních zákazníků, správců vozových parků i řidičů, kteří si mohou sami vybírat svůj služební vůz.

Mazda6 je nejúspěšnější model značky Mazda na evropském fleetovém trhu. Inovovaná verze přináší atraktivnější ztvárnění exteriéru i interiéru, rozsáhlejší výbavu a řadu významných technických vylepšení, jejichž výsledkem je snížení spotřeby paliva až o 6,4 % (v závislosti na konkrétní verzi). Emise CO2 poklesly až o 6 %.

Tyto inovace by měly přivést k modelu Mazda6 ještě více zájemců, zejména z řad firemních zákazníků. V zemích, kde se výše silniční daně nebo podobných poplatků stanovuje na základě hodnoty emisí CO2, tak může inovovaný model přinést svým provozovatelům výrazné úspory.

Mazda očekává, že během 12 měsíců předcházejících 31. březnu 2011 prodá více než 50 000 vozů Mazda6, přičemž asi 50 % z tohoto počtu připadne na trh firemních vozidel. To je více než v současném fiskálním roce.

James Hopkins, Fleet Operations Director společnosti Mazda Motor Europe, poznamenal: \"Ačkoliv v posledních letech byl na trhu služebních automobilů patrný trend přechodu k menším modelům, řada zákazníků v tomto sektoru si uvědomuje, že vozy segmentu C nejsou pro jejich potřeby dostatečně velké. Tito řidiči, z nichž mnozí přicházejí od prémiových značek, pak volí model Mazda6 jako cenově nejvýhodnější alternativu.\"

Správci vozových parků naproti tomu vybírají automobily na základě celkových nákladů na vlastnictví. Celá modelová řada Mazdy a zejména model Mazda6 vycházejí v tomto směru tradičně velmi příznivě, mimo jiné díky jejich vysoké zůstatkové hodnotě při dalším prodeji.

Nejaktuálnější údaje společnosti Autofutura prozrazují, že i modernizovaný model si bude zachovávat vynikající zůstatkovou hodnotu a přispěje tak ke snížení celkových nákladů - pokles ceny je v kalkulaci celkových nákladů na vlastnictví vozu nejvýznamnějším faktorem.

V nabídce lze i nadále nalézt tři varianty vznětového agregátu MZR-CD 2,2 l, představeného spolu s druhou generací Mazdy6. Výkon základního provedení byl nicméně zvýšen z 92 na 95 kW, přičemž emise CO2 poklesly ze 147 na 138 g/km (v případě kombi ze 148 na 139 g/km).

Emise varianty o výkonu 120 kW byly sníženy ze 147 na 142 g/km, zatímco u třetí varianty došlo k mírnému snížení výkonu ze 136 na 132 kW, ale současně poklesly také emise CO2: ze 149 na 142 g/km, respektive 143 g/km v případě kombi.

V rozšířené základní výbavě inovované Mazdy6 nechybí ukazatele směru s trojitým bliknutím nebo signalizace prudkého brzdění (ESS). Pro vyšší verze jsou k dispozici také například parkovací senzory vpředu i vzadu, asistent pro rozjezd ve svahu (HLA) nebo natáčecí přední světlomety (AFS). Všechny tyto prvky přispívají k vyšší bezpečnosti jízdy.

James Hopkins předpokládá, že firemní zákazníci budou i nadále upřednostňovat vozy ve vyšších stupních výbavy. Zákazníkům s omezeným rozpočtem nebo s výrazně ekologickou orientací je ovšem k dispozici hospodárná verze motoru 2,2 l o výkonu 95 kW.

\"Mnoho firem zavádí pro některé kategorie služebních vozidel strop CO2 ve výši 140 g/km, očekáváme tedy silnou poptávku po vznětové motorizaci o výkonu 95 kW. Tento standardní model má ve skutečnosti menší emise CO2 než řada takzvaně \"ekologických\" konkurenčních automobilů, a to bez jakýchkoli kompromisů v dynamice nebo potěšení z jízdy. Věřím, že nová Mazda6 představuje pro všechny firemní zákazníky v Evropě velmi lákavou volbu,\" říká Hopkins.

Za pravdu mu dává také Ian Liesnham, ředitel společnosti Autofutura, která poskytuje údaje o zůstatkových hodnotách automobilů správcům vozových parků, výrobcům automobilů, leasingovým společnostem i půjčovnám z celé Evropy: \"Nejnovější verze modelu Mazda6, která v sobě kombinuje snížené emise, rozšířenou výbavu a nový sportovní vzhled, je atraktivní volba a bezesporu si získá větší popularitu na trhu firemních automobilů. To by se mělo příznivě odrazit v už tak velmi silné zůstatkové hodnotě, které se tento vůz těší již od svého příchodu na trh.

Například ve Velké Británii si motorizace 2,2 l 95 kW s karoserií hatchback podle našich odhadů zachová po třech letech a 100 000 najetých kilometrů 36 procent původní ceny, zatímco v Německu je to 34 procent a ve Španělsku 38 procent. Vzhledem k tomu, že pokles ceny je nejvýznamnějším faktorem v celkových nákladech na vlastnictví, Mazda6 i nadále představuje lákavou a konkurenceschopnou volbu jak pro firemní řidiče, tak pro jejich účetní,\" uzavírá Liesnham.