name | autoweek.cz

Mění se chování prodejců

Mění se chování prodejců

12.04.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Tradiční setkání prodejců aut v USA NADA letos přineslo nové téma: aplikace prodejce pro smartphony.

Jsou to tři nebo čtyři roky, kdy se na kongresu maloobchodních prodejců automobilů hovořilo jen o webových stránkách prodejců. Kdo je dělal dobře a kdo propásl správný okamžik. Kdo zajistil, aby splňovaly standardy, a jakým novým příslibem jsou pro automobilové odvětví.

Vloni se debata náhle přenesla na sociální média. Jaká propagace to bude, problémy Yelp a pracovníci narození na přelomu tisíciletí, kteří zajistí, že to vše bude fungovat.

Letos s téma opět posunulo. Tentokrát k aplikacím mobilních telefonů. Mobilní aplikace, které uživatelům umožní zkontrolovat stav zásob z iPhonů. Aplikace, ze kterých kupující zjistí specifikaci automobilů a prodejní pobídky. Aplikace poskytující informace o prodejcích a aplikace propojující zákazníky se servisy.

V době, kdy se konal kongres asociace prodejců automobilů, společnost DMEautomotive vydala internetovou knihu Kapesní revoluce: Úplný návod k ovládnutí trhu s mobilními aplikacemi. Návod má prodejcům pomoci při vytváření vlastních mobilních aplikací.

Brad Simmons, šéf firmy ClearMechanic ze San Francisca, říká, že počet zákazníků kupujících jeho mobilní aplikace se během uplynulých šesti měsíců ztrojnásobil. Aplikace této firmy prodejcům umožňují fotografovat a přenášet živé video vozidla, které je v technickém servisu, na iPhone nebo iPad čekajícího zákazníka. Je to způsob, jak upozornit zákazníky, když je zapotřebí řešit nepředvídatelné problémy s automobilem.

Simmons má věrohodnou teorii, proč se technologie rychle šíří a trh s mobilními aplikacemi narůstá. Svět chytrých telefonů se rozšiřuje. „Hned o počátku roku jsme zaznamenali prudký nárůst v tomto oboru,“ říká. „Myslím, že je to tím, že spousta lidí dostala nové telefony k vánocům.“

Obchodní konverzace se dramaticky změnila. „Když jsme před několika lety prodejcům vysvětlovali, jak to funguje, jak servis posílá fotografie probíhajících prací zákazníkovi, tak hlavní námitka zněla, že jejich pracovníci nemají iPhony. Dnes se používání iPhonů natolik rozšířilo, že je jejich používání při podnikání je přijatelné,“ říká Simmons.

Jaké téma však přinese příští rok?