name | autoweek.cz

Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEfficiency – praktický a komfortní
11.03.2012 | Antonín Matějka | Nové modely
Nové „béčko“ je automobilem, se kterým se musíte nejprve svézt, abyste poznali nesporné přednosti jeho koncepce. Pak teprve začnete uvažovat o možném motoru a výbavě.
My jsme testovali výkonově nejslabší verzi 180 CDI BlueEfficiency, která pod kapotou skrývá čtyřválcový turbodiesel 1,8 l o výkonu 109 koní spolupracující s manuální šestistupňovou převodovkou. Nutno říci, že i tato varianta je z pohledu řidiče a majitele vozu více než dobrou volbou, neboť motor má skvělý průběh točivého momentu s maximem 250 N.m v širokém rozsahu otáček a velmi ochotně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu prakticky při jakémkoli zařazeném rychlostním stupni. Velkou měrou se na tom podílí přímé vstřikování common rail nejnovější generace a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Model C 180 CDI BlueEfficiency si přitom v jízdních výkonech nikterak nezadá se svým benzinovým sourozencem B 180, dosahuje stejnou nejvyšší rychlost a ve zrychlení z 0 na 100 je jen o půl sekundy pomalejší. Další nespornou výhodu tohoto agregátu jistě oceníte při tankování. V kombinovaném provozu totiž spotřeba nafty jen zřídkakdy překročí hranici 5 l/100 km a ve městě bývá zpravidla jen o litr či litr a půl vyšší.
Jízdní vlastnosti nového modelu třídy B jsou rovněž na úrovni. Automobil s krátkými převisy, dlouhým rozvorem 2,7 m a nízko položeným těžištěm je velmi obratný, přesně reaguje na pohyby volantu a v zatáčkách je nadmíru stabilní a odolný vůči bočním náklonům. Zadní víceprvková náprava společně s „měkčeji“ naladěným odpružením poskytuje vysoký cestovní komfort, který je umocněn příjemnou polohou za volantem, přesným řazením a nízkým aerodynamickým hlukem ve vyšších rychlostech. Brzdy, vpředu jsou kotouče s vnitřním chlazením, mají poměrně ostrý nástup a v této kategorii překvapivou účinnost jen s mírným sklonem k fadingu. Za zmínku jistě stojí i to, že ve standardní výbavě všech modelů třídy B je systém varování před kolizí COLLISION PREVETION ASSIST, který využívá radarovou techniku a upozorňuje vizuálně či akusticky řidiče, pokud je odstup mezi ním a vpředu jedoucím vozidlem příliš malá a mohlo by dojít ke kolizi. V případě rizikové situace, kdy řidič musí brzdit, se aktivuje brzdový asistent, jenž vyvolá potřebnou brzdnou sílu, potřebnou k zabránění bezprostřední srážky.
S délkou 4,4 m je nové „béčko“ takřka ideální kompaktním rodinným vozem, který nabízí dostatečný prostor cestujícím na předních i zadních sedadlech a navíc disponuje snadno přístupným zavazadlovým prostorem s nadprůměrným základním objemem 486 litrů. Zadní dělená sedadla v poměru 1/3:2/3 lze sklopit pouhým stiskem tlačítek takřka do úplné roviny, a vytvořit tak přepravní prostor o objemu 1545 litrů, do něhož se pohodlně vejdou i rozměrnější zavazadla či sportovní potřeby. Celkové řešení interiéru je spíš praktické než přehnaně noblesní, rukopis značky Mercedes-Benz je zde však patrný, především co se týká bohaté standardní výbavy a typickým ovládacích prvků audiosystému, klimatizace či navigace (ta je k dispozici za příplatek 20 909 korun).
Model B 180 CDI BlueEfficienty je dobrá volba i pro firemní klientelu, která jistě ocení nejen jeho atraktivní design a patřičný esprit značky, ale i nízké provozní náklady a velmi příznivou pořizovací cenu. V „základu“ je tento automobil bez DPH přijde na necelý půl milionu korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Pohon
Řadový přeplňovaný čtyřválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1796 cm3. Největší výkon 80 kW (109 k) při 3200 - 4600 1/min. Systém ECO Start-Stop. Největší točivý moment 250 N.m při 1400 - 2800 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Pětidveřový minivan.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4359 mm, šířka 1786 mm, výška 1557 mm. Rozvor 2699 mm. Pohotovostní hmotnost 1475 kg, užitečná hmotnost 555 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Objem zavazadlového prostoru 0,486 až 1,545 m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinovaná) 5,4-5,6/3,8-4,1/4,4-4,6 l/100 km.
Základní pořizovací cena
586 800 Kč vč. DPH
Cena testovaného vozu
713 995 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz